Extern inloggen Synology lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
4
Ik kan mijn Synology NAS 207+ niet extern adres benaderen.

Router: HAUWEI HG655D

Poorten (5000 en 5001) in Router geforward.

Het adres van de NAS handmatig op vast IP 192.168.1.50 ingesteld (Dhcp pool router is 192.68.1.65 - 192.168.1.254)
Heb zelfs DMZ gebruikt in de HUAWEI met als hostaddress 192.168.1.50
Ook nu weer zonder resultaat.
Firewall NAS staat ook goed.

Gecheckt of de poorten router inderdaad ook open staan (mbv een Check poorten open prog): die staan idd gewoon open( 5000 en 5001)

via mijn eigen intern netwerk kan ik wel gewoon via 192.168.1.50:5000 mijn NAS bereiken.

Alleen als ik dus via een extern netwerk (bv buren of werk) deze NAS wil bereiken, geef ik het volgende op:
http://extern_IP-adres van mijn Huawei router waar NAS op aangesloten is:5000
Maar dan krijg ik de foutmelding in IE dat pagina niet kan vinden.

Het is dus geen poorten probleem, maar een ander probleem. WIE O WIE KAN DIT OPLOSSEN??? GRAAG UW REACTIE.
 
Lijkt me simpel: Je hebt in de NAS wel een vast ip-adres ingesteld, maar vergeten om het standaardgateway adres ook (correct) daar in te vullen op de juiste plek.
[Als standaardgateway adres moet het LAN ip-adres van de Hauwei worden ingevuld in de NAS.]
Zonder goede standaardgateway werkt het allemaal op het lokale netwerk wel, maar niet naar andere netwerken (zoals Internet). ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Dat lijkt me een heel waarschijnlijke oorzaak. Ben nu niet op de plek des onheils, maar laat je zsm weten of het gelukt is.
Alvast bedankt.
 
Hoi Tijs,

In de NAS staat onder de Tab 'Algemeen' bij Stand Gateway en DNS server het IP adres reeds ingevuld (beide 192.168.1.1)
Onder Tab 'Netwerkinterface' heb ik het volgende staan:
Handmatige Configuratie gebruiken: IP adres: 192.168.1.50 (statisch toegekend IP adres wat buiten DHCP pool van router valt)
Subnet Mask: 255.255.255.0
Dus het lijkt dat dat ook niet de oorzaak is.
Wat zou het anders kunnen zijn?
 
Misschien de optie "HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS (behalve Webstation en Photostation)" aangezet? Indien ja, zet die eens af en probeer het extern opnieuw.

Verder heb ik geen idee.

Tijs.
 
Er wordt gezegd dat de NAS een statisch IP adres moet krijgen. Ik lees daar verschillende dingen over op internet:
Zo wordt gezegd dat het adres buiten de DHCP pool vd router moet liggen, zoals nu 192.168.1.50
Maar heb ook gelezen dat het vaste IP adres juist binnen de DHCP pool moet liggen.
Wat is nu juist?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan