Kan niet van buiten inloggen op remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.940
Probleem, het interne netwerk werkt goed en is snel, maar ik kan helaas niet van buiten op mijn server komen,.

poort forwarden is volgens mij gelukt, want ik kan wel met mijn ip-adres gekregen van KPN en poort 3389 op mijn server komen, maar zodra ik bij vrienden of op mijn werk ben krijg ik een foutmelding dat de server niet aanstaat of niet bereikbaar is.


Situatie is als volgt

KPN H20N modem ---> Linksys router ---> server
en de daarbij horende ip-adressen
192.168.2.254 ---> 192.168.1.1 --->192.168.1.100

ip adres welke de linksys router krijgt van de KPN modem is 192.168.2.1

poort forward op de kpn modem naar ip adres 192.168.2.1 poort 3389
en op de linksys router van 192.168.1.1 naar 192.168.1.100 (uiteraard poort 3389)
DMZ host staat op 192.168.1.1 maar ook als ik deze uitzet werkt het niet.

intern werkt dit goed, maar extern krijg ik fout

Dit is de enige situatie welke wel intern werkt, maar niet extern.

Nu heb ik al veel gelezen hierover, maar krijg de indruk dat KPN dit gewoon blokkeer.. hij zou het toch zo moeten doen? Of zie ik wat over het hoofd?
 
Hoi Arie,

Word je externe IP-adres wel geforward, naar de PC die je over wil nemen? Ik zie in je overzicht enkel interne IP-adressen.
 
Hoi Lex,

Ik heb in mijn modem van KPN aangegeven dat wanneer poort 3389 wordt opgeroepen deze moten forwarden.

dus dan zou je vanaf (even willekeurig ip nummer) 84.84.84.9:3389 in moeten kunnen loggen, poort 3389 wordt geforward naar intern adres 192.168.2.1 (dat is mijn router dus) en vanuit de router naar 192.168.1.100

Of begrijp ik je vraag niet?
 
Je zal moeten connecten naar jou IP-adres, die je van je provider hebt gekregen. Dan kom je op de router binnen op port 3389, met remote desktop.
 
En als ik dat doe van binnen het netwerk, dus remote desktop en dan ip 84.84.84.9:3389 gebruiken werkt het als een speer.
Vraag ik een vriend om te testen, foutmelding, computer niet beschikbaar, vandaar..
 
Vreemd dan. Intern moet ik ook voor remote desktop het internet IP-adres gebruiken. Als ik het bijvoorbeeld vanaf de zaak doe het externe IP-adres.
 
Ik kan intern dus het externe ip-adres met poort gebruiken of het interne ip-adres of de computernaam.

Alleen, zodra mensen niet in mijn netwerk zitten, dan werkt het niet.
 
Als ik het verhaal zo lees zou het kunnen werken, met een paar aantekeningen/opmerkingen:
a. Als je zegt: "Van op het thuisnetwerk werkt het wel", heb je dan ook getest vanaf het KPN thuisnetwerk te RDP'en naar de server op het Linksys netwerk? Dus vanaf het 192.168.2.x netwerk RDP'en naar 192.168.1.100?
Indien dat werkt, dan weet je zeker dat in ieder geval het Linksys gedeelte in orde is en werkt. Werkt de test echter niet, dan hoogstwaarschijnlijk vergeten om het juiste Standaardgateway ip-adres in te vullen op je server.
b. Als het deel van a. in orde is zou het, bijv., kunnen zijn dat een soort firewall functionaliteit in de KPN routermodem die de zaak tegenhoudt, of in het algemeen vreemd/slecht met portforwarding omgaat.

Tijs.
 
En wat zo de juiste standaardgateway ip-adres moeten zijn?
Ik gebruikte het ip-adres van de router, heb het nu aangepast naar het ip-adres van de router welke wordt gegeven door de modem (dus 192.168.2.1)
 
De standaardgateway is het ip-adres van de eerste router die je tegenkomt in de route naar buiten.
Betekent dus dat op apparaten met ip-adres 192.168.1.x (zoals die server) het standaardgateway adres moet zijn 192.168.1.1 (=het ip-adres van je Linksys-router in dezelfde reeks/hetzelfde netwerk.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo stond het al, ik heb nu van alles geprobeerd, maar ik denk toch dat de experiabox van KPN dit niet goed verwerkt, immers, met extern ip-adres, intern ip-adres en computernaam kan ik wél een remote desktop opzetten.

Echter zodra ik echt "van buiten" probeer in te loggen geeft hij een fout.
 
Dat zou jammer zijn, maar is inderdaad niet uit te sluiten. Kijk in ieder geval na of er iets van Firewall of Intrusion detection etc. in de experiabox aan staat, en zet die dan tijdelijk uit.

Tijs.
 
Zoek eerst uit wat het wanipadres is van de linksys. Daarnaa in de KPN H20N modem, een poortforward 3389 naar dit adres. In de linksys een poortforward 3389 naar 192.168.1.100. Daarmee zou het moeten werken. Anders zou ik de KPN H20N modem in bridged mode zetten, zodat deze een publiek ip-adres aan de linksys aanbied.
 
Helaas de firewall van de experiabox laat zich niet uitzetten en ik lees toch veel mensen die problemen hebben met een juiste portforwarding van de ZTE Experiabox.

@ Roto
zo stond het reeds, in de KPN Modem de portforward naar de 195.168.2.1 en dan uit de linksys naar 192.168.1.100


DE H20N naar bridged mode? Volgens mij heeft KPN dit keihard dicht gespijkerd
 
Laatst bewerkt:
We weten natuurlijk niet hoe het er nu uitziet op de ZTE, maar je zou even deze handleiding kunnen proberen. Wellicht had je ergens een fout gemaakt.

Verdere hulp heb ik ook niet, gegeven hoe en wat er al geprobeerd is.

Tijs.
 
Als ik een poortscan doe naar de genoemde poort krijg ik een time out of hij zegt netjes, gesloten..

Of te wel, vermoed dat dit gewoon een router probleem is. Firewall is niet uit te zetten, poort zou open moeten staan, maar is het in werkelijkheid niet.

Ik werk nu met teamviewer, maar niet iedereen heeft nu eenmaal teamviewer op zijn pc staan, wel een icoon remote desktop;-)
 
Je zou kunnen proberen portforward in de kpn modem als volgd te zetten:
Inkomende poort 1100, uitgaande poort 3389 naar 192.168.2.1.
Probeer dan eens in te loggen met 84.84.84.9:1100. Als dit wel werkt word poort 3389 door de provider gebocked.

Wat je ook nog kan proberen is in het kpn modem ipadres 192,168.2.1 in dmz te zetten.
 
Ik ga mij heel diep schamen:eek:

Zet de firewall (AVG business 2012) uit op de server en kan zo inloggen van buiten..

Nu nog zorgen dat AVG die poort niet blokkeert (hij staat nu dat hij mijn gateway tegen houd??)
 
Toch mooi dat je de veroorzaker te pakken hebt. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan