Mp3 bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PR3D4T0R

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
16
Ik wil een liedje 3x zo snel afspelen. Heeft iemand daar een progammatje voor?
 
3X is wel heel erg snel hoor. Het is dan niet meer te horen wat het geweest is.

Dat zou moeten kunnen met het programma Amazing Slow Downer. Je kunt daarmee tot twee maal de snelheid maar met een wiskunde boek erbij en de mp3 dubbel bewerkt, dan zou het moeten lukken.

Amazing Slow Downer is gratis alleen beschikbaar als uitprobeer versie die een gedeelte van een nummer sneller of langzamer maakt.
 
Audacity schijnt ook deze functie te hebben, ja kan het daarna ook nog opslaan ... wellicht dat je de bewerking meerdere malen moet uitvoeren voor het gewenste resultaat.
 
PR3D4T0R, Welke eisen stel je eigenlijk?
Een muziekstuk versnellen kan je doen om eerder bij het einde te komen maar de muziek zal dan veel hoger en ook behoorlijk vals gaan klinken. De toonhoogte is wel te begrijpen want toon gaan over de snelheid van frequenties en het valse komt omdat tonen, geheel of gedeeltelijk, moeten worden weggelaten. Met Audacity is dat niet anders. Ik had wel verwacht dat anderen een goedkope oplossing zouden weten (met benodigde plug-ins in dit geval) maar wil je nog naar de muziek kunnen luisteren, dan is Amazing Slow Downer de enige oplossing voor het vertragen of versnellen van nummers. Zelf heb ik geen andere programma's gevonden die meer doen dan eerder bij het eind zijn en dan kan je volgens mij beter stukken overslaan. Nogmaals: met drie keer de snelheid zal er toch slechts weinig van overblijven. Dan ben je met een andere oplossing en nog wat toonaanpassing mogelijk ook al geholpen.
 
Toch maar eens lezen Alfred 2... (Amazing Slow Downer is hierin niet uniek)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/742587-Amazing-Slowdowner?p=4763601#post4763601
De pitch veranderd niet. (alleen de snelheid.)

Ook in Audacity pas je de SNELHEID aan NIET de PITCH. (Das mooi van digitaal, zijn gewoon 1tjes en 0letjes)
Bijna elke goede DAW (Digital Audio Workstation) software kan dit.
Maar ook Audacity en zelfs WMP kunnen het en zijn gratis. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil net zo'n soort progammatje als QuickTime Player alleen dan moet die ook op kunnen slaan. Het is de bedoeling dat ik een liedje makkelijk kan versnellen
 
@BikerBill64, we laten elkaar graag respectvol behandelen. Uitspraken in de trend van "je kraamt onzin uit" zien we dan ook liever niet. Ik heb je bericht aangepast.
 
Met welk programma heb dit voorelkaar gekregen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan