Twee IP-gateways met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Berichten
453
Wie kan mij verder helpen met het volgende. Ik ben zelf elektromonteur en weet weinig af van netwerken instellen, portforwarding lukt me wel. Ik zit met het volgende; ik wil op twee verschillende lokaties twee domotica installaties aan elkaar koppelen via IP. Om het busprotocol (KNX) om te zetten na IP en vice versa wordt gebruik gemaakt van op iedere lokatie een GIRA KNX/IP Router 2167 00. Hier een link na de bijgeleverde handleiding: http://download.gira.com/data2/21671120.pdf . Ik kan hierin alleen het volgende instellen, IP adres dhcp of handmatig, staat op dhcp. Verder kan ik een IP-ruoting multicast adres ingeven. Hier heb ik de keuze tussen individueel multicast of systeem multicast adres. Ik heb thuis een testopstelling gemaakt. Eerst alle twee de KNX/IP Routers op mijn eigen lokale netwerk aangesloten en ingesteld. Via de aanwezige netgear router een vast ip adres toegewezen aan beide. In de KNX/IP routers eerst voor systeem-multicast gekozen. Bij deze keuze is het me niet gelukt om met behulp van een schakelcommando op de ene "lokatie" verlichten aan te sturen op de andere. In beide KNX/IP routers voor individueel multicast gekozen, en beide hetzelfde multicastadres gegeven. Met deze instellingen lukt het me wel om de verlichting te schakelen en ik krijg tevens een status melding terug van de andere lokatie. Het moet dus wel twee richtingsverkeer zijn tbv status terugmelding.