Toshiba Sattelite A100-A593 Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
63
Heb recent een oudere laptop van onder het stof gehaald ( niet letterlijk uiteraard :d ) waarvan waarschijnlijk de HD was overleden.

Ga deze vervangen door een HD van 250 Gb .

Oorspronkelijk stond er XP op maar deze versie is helaas niet meer in ons bezit .

Nu wilde ik er Windows 7 opzetten (kan deze normaal nog wel activeren) maar wilde graag weten of dit aan te raden is voor deze laptop.

En zo ja , neem ik dan best de 32 of de 64 bits ?
Geheugen kan uitgebreid worden naar 4 GB , heeft dat zin ?

De specificaties van de laptop zijn de volgende:

Geheugen
Intern geheugen:
1.024 MB
Intern geheugentype:
DDR2-SDRAM
Geheugenlayout:
2 x 512 MB
Geheugenslots:
2
Maximum intern geheugen:
4 GB
Processor
Processor-kloksnelheid:
1.660 MHz
Processorfamilie:
Intel Core Duo
Processor model:
T2300
Geïnstalleerde processorcache:
2 MB
Chipset moederbord:
Intel 945GM Express
Front-side bus processor:
667 MHz
Opslagmedia
Totale opslagcapaciteit:
60 GB
Harde schijf-interface:
Serial ATA
Rotatiesnelheid:
5.400 RPM
 
Hoi,

Op zich zou dat moeten lukken kijk wel even of de driver voorradig zijn voor win 7
 
Kijk, dat vind ik geweldig! Mensen die hun 'oude' laptop een nieuw leven inblazen:D! Deze laptop voldoet zeker nog aan de eisen van vandaag. Alleen moet je het RAM even upgraden naar 4GB voor de beste prestaties (klikkerdeklik!). Je kunt ook Windows 8 installeren, want die is lichter dan Windows 7.

Gebruik de drivers van Windows Vista of 7:

Videodriver: Klikkerdeklik!

De rest zou Windows zelf wel moeten herkennen.

Succes:D!
 
Upgrade je RAM, met 1GB kom je niet erg ver, je kan windows draaien en internetten, maar niet echt 'gamen' ofzo.
Verwacht ook geen superspeed van je PC met win7, die hardware is verouderd, in windows 7 kan je bepaalde features uitschakelen (grafisch) dan is het wat 'makkelijker' voor je PC. Over je videokaart kan ik niets zeggen, aangezien die ik niet zie in je lijstje, volgens mij heb je gewoon integraded.

32 of 64? Het maakt niet uit bij jou eigenlijk, 32 is max. 4GB ram en jouw systeem kan dat ook maximaal aan.
Ik zou toch 64 nemen (kijk even of je processor ook 64 ondersteund anders kan het niet).

Succes!
 
Heb toch maar de Win 7 32bits geïnstalleerd en hij werkt prima.
Hij is uiteraard wat aan de trage kant en wil nu het geheugen upgraden .
Ben aan het zoeken , liefst tweedehands voor de kosten wat te drukken.
Moet de kloksnelheid ook overeenkomen of is DDR 2 Sodimm voldoende ?
Laptop is eigenlijk uitsluitend bestemd voor internet en office .
 
Laatst bewerkt:
Moet de kloksnelheid ook overeenkomen of is DDR2 Sodimm voldoende ?

De kloksnelheid maakt niets uit (667 MHz of 1333 MHz), het type geheugen wel. Je moet DDR2 laptopgeheugen (SODIMM) hebben. 2GB RAM is voldoende voor internet en office.

Vaak hebben ze bij de lokale computerboer wel tweedehands RAM. Laat je niet afzetten voor 15 euro per 2GB reepje, want dat is voor een tweedehandsje te veel.
 
Oei 35€ voor 2 x 2 GB is teveel dan ? Nog een vraagje : nu zit er PC5300 in , kan dat vervangen worden door PC 6400 ?
 
Tweedehands wel. Ik denk van wel. Onthoudt wel dat Windows 7 32-bit maximaal 3,25GB RAM pakt. Dus je kunt beter 2 + 1 GB RAM nemen.
 
Gisteren 2 x 2 GB op de kop kunnen tikken (20€) en hij werkt nu inderdaad wat sneller.
Niet supersnel maar van een 2CV kan je natuurlijk ook geen porsche maken.
Ga wel eens kijken of ik er Windows 8 op krijg , blijkbaar zou dit OS minder belastend zijn.
 
Om niet een nieuwe topic te moeten openen had ik graag volgend probleem voorgelegd :
Op deze oude laptop heb ik dus windows 8 geïnstalleerd maar met de beste wil krijg ik de flashplayer niet werkend.
Heb nochtans de juiste versie .
Heb al de verschillende opties die worden weergegeven in de probleemoplosser van adobe uit en aangevinkt maar niets helpt .

Iemand een nuttige tip ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan