Delen tussen XP en Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi kerels en dames!

Ik word weer eens helemaal knettergek van het delen van bestanden tussen 2 PC's. Ik heb een andere PC en deze draait onder XP. De andere PC draait onder Windows7. Ik heb op mijn XP machine een tweede partitie gemaakt en deze complete partitie (E) wil ik delen. Heb ik ook opgegeven zoals het moet, geloof me maar even dat ik dat goed heb gedaan. Ook is de werkgroep voor al mijn PC's in het netwerk goed ingevuld. Ik kan nu vanaf mijn XP machine wel de gedeelde mappen van de W7 zien en ook benaderen.

Vanaf de W7 machine kan ik wel de gedeelde mappen zien van de XP machine maar niet benaderen. Krijg een melding van "niet toegankelijk". Niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.

Help! Frustraties nemen een schier onmeetbare hoogte aan!

Groet,
Johan
 
HOERA!!!! No doet ie het!!! Lees ook onderstaand eerder bericht maar even. Ik heb op mijn W7 in het register dat IRPStacksize weer verwijderd en op mijn XP machine de decimale waarde verhoogd van 15 naar 24 volgens de URL die ik mee had gestuurd. Nu doet ie het wel! Welkom in de ongrijpbare wereld van Microsoft. Gelukkig geef ik niet zo gauw op maar het frustreert me ongelooflijk.

Groet,
Johan


Hoi, dank voor je reactie maar geen resultaat......... Had ik trouwens allemaal al gedaan. Had ook ergens gelezen dit http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html Gaat o.a. over IRPStackSize. Heb ik in beide PC's in het register gezet. Kwam er vanmorgen achter dat ik nu ook niet meer de gedeelde bestanden van W7 vanaf mijn XP machine kan benaderen, wel zien. Godsamme, ik word er helemaal knetter van.Waarom moet dit allemaal zo ingewikkeld?
Het originele probleem was dus dat ik vanaf W7 wel de gedeelde mappen/schijven kan zien maar NIET kan benaderen.

Computernaam, gebruikersnaam, accountnaam, werkgroep, domeinnaam........................

Ik hoop dat je me verder kunt helpen of iemand anders.

Groet,
Johan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan