Geluidsniveau WAV verlagen. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelmoesje

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
42
De vraag lijkt simpel, tenminste dat dacht ik, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een MP3 welke ik heb omgezet naar een WAV. Deze wav-file wil ik gebruiken als meldingsgeluid op mijn computer. Echter, ik schrik me elke keer het leplazerus als het geluid wordt afgespeeld door mijn computer (en ik heb mijn speakers op een normaal niveau staan). Dus heb ik de wav-file in Audition geladen en via 'Adjust' 'Amplitude' het db-niveau een stuk verlaagt. Ik speel het fragmentje in Audition af, en precies het juiste niveau. Echter, speel ik dezelfde file in WinAmp af, dan is het geluidsniveau nog steeds zo hard als voorheen. Erg raar, maar toen heb ik de originele mp3-file in MP3-Gain naar een lager niveau gebracht en de MP3-file weer omgezet naar een WAV (met de gedachte, als de originele mp3 lager is qua niveau dan zal de wav dat ook wel worden), maar nog steeds geen resultaat. De originele mp3 is op een goed niveau, maar de WAV blijft op dat luide niveau. Ik dacht dat ik iets heel simpels had, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand die me kan helpen?
 
Of in Audition in edit mode "normalize" (50% of zo) en dan save as.
 
MP3 Gain werkt 'non-destructive'. Het is alleen een soort code die je mediaplayer vertelt het muziekbestand zachter of harder af te spelen. Het volume van het bestand zelf blijft gelijk, vandaar dat het bij omzetten naar .wav weer hard klinkt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan