Ondertitels (srt) blijvend aanpassen (kleur en grootte)

Status
Niet open voor verdere reacties.

franthony

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
3
Hallo, Hallo.

Is het waar dat je srt ondertitels niet in grootte en kleur kunt aanpassen. Ze zijn te bewerken, ze zijn te veranderen in bijna alles via allerlei progjes. Je kunt zelfs je VLC speler instellen om met andere ondertitels af te spelen. Maar als ik de gewijzigde ondertitels (grootte 28 en in Geel) met mijn avi bestanden op schijf brandt dan komen bij het afspelen de oude vertrouwde ondertitels weer in beeld. Dus ja ik weet dat je ze kunt veranderen en dat het lijkt dat je ze opslaat met de veranderingen. Maar niets is minder waar... Op tv via stand alone dvd speler zijn de ingebrande ondertitels weer zoals ze ooit waren. NIET aangepast!. Ik wil dus graag weten of iemand mij kan vertellen of het uberhaupt mogelijk is om ze blijven en ook zichtbaar te veranderen en wat ik daar voor moet gebruiken. PC vrienden....hartelijk dank...nu al.
franthony
 
Welkom op Helpmij :thumb:

De SRT bevat niets minder dan de tijd waarop een zin moet verschijnen en de daadwerkelijke zin.
De opmaak is aan de software, in het geval van VLC zorgt dat programma er dus voor dat de SRT anders wordt weergegeven.

Ik lees op de pagina van Handbrake (https://trac.handbrake.fr/wiki/Subtitles) dat je ze daarmee als SSA subs kunt opslaan en dan wel iets van fonts en colors behouden wordt.
 
Dat gaat snel...goed hoor. Bedankt. Over het antwoord. Klopt ik ben er achter dat je je srt kunt converten naar ssa en dat je dan bijna alles kunt veranderen. Na dat veranderen kan ik ze via Subresync (onderdeel van Vobsub) laden en opslaan als srt weer...zodat de indruk bestaat dat ze veranderd zijn en opgeslagen als srt.file. Dat blijkt niet zo te zijn. Vandaar het woordje "blijvend" in de titel. Ik leg me niet zo snel neer bij "dat gaat niet" maar dat heeft me al een hoop opgeleverd.
 
Het kan wel degelijk.
Je kan met virtualdub en de srt of ssa pulgin de ondertitels naar kleur en grootte aanpassen.
Bij het opnieuw saven van de avi worden de aangepaste subs ingebrand in de avi.
De srt is op zichzelf is niet meer dan een txt bestand zoals je met notepad kan maken, behalve de tijden kan je dus niets aanpassen qua tekstgrootte en kleur om invloed te hebben op het resultaat dat gewenst is.
 
Inderdaad het kan. Ik heb het zelfs gedaan. Maar als je werkt kom je achter andere dingen die weer vragen oproepen. Als mijn avi van b.v.220 mb in Virtualdub van ondertitels wordt voorzien dan is het eindproduct rond de 100 mb (dik de helft dus) Dat houdt in dat de kwaliteit van het beeld achteruit holt. Het lijkt mij dat je een avi met ondertitels 1 op 1 moet kunnen kunnen bewerken. Maar je voelt hem al? Ik weet niet hoe. Dat zal aan de instellingen liggen. Maar welke instellingen. Daarbij komt nog dat ik een aantal codecs niet heb. Er wordt geadviseerd om voor het geluid een bepaalde codec te gebruiken die ik er niet tussen heb staan. Kan ik die ergens downloaden. Met behulp van jullie ga ik er helemaal uitkomen. Respect.
 
Dat je kwaliteit achteruit holt ligt aan de video (bitrate) instellingen bij het saven.
Die moet je gelijk houden met die van het bronbestand.

Als je wilt weten welke codecs je mist kan je die avi eens door gspot heen halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan