Domein opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allemaal,

Ik heb hier een interessante vraag.
Bij ons staan alle computers via een router met elkaar in verbinding. Op zolder staat een kleine/middelgrote server. Nu is mijn vraag: kan ik via die server een netwerk opzetten zodat iedereen een account krijgt, en dan op elke pc met het zelfde account kan inloggen?

We hebben computers met Windows 7, Vista en XP. Welke software/OS moet ik op de server installeren?
Ik hoor graag van jullie.

Groet, Jochem
 
wat bedoel je met op zolder....geef de specificaties van dat ding eens.
Als het een server is dan staat er toch server software op.
 
Nou het is niet zozeer een echte server.
Het is meer een oude krachtige pc die in het netwerk is gezet, zodat ik altijd bij mijn bestanden kan vanaf elke pc.
Maar ik zou ook graag willen dat ik op die 'server' accounts kan hosten, en vanaf elke pc daarmee kan aanmelden.
 
windows server 2008r is dan geschikt ?
 
Ja als het goed is wel
ik heb nog windows server 2012 datacenter liggen illegaal gedownload
maar is denk ik niet geschikt voor windows xp en vista
 
Laatst bewerkt:
als ik je ergens mee kan helpen zegt u het maar :D

Ps. heel veel verstand heb ik er over nou ook niet maar wel voldoende denk ik :D
 
Oké mooi, mochten we er samen niet uitkomen, dan kan ik altijd nog een nieuwe vraag op het forum zetten.
 
okee heb zelf windows server 2012
je moet de functie Active Directory Domain Services (AD DS) installeren

met dingen waar je niet mee uitkom kan er teamviewer worden gebruikt :D
 
Ik ben nog niet begonnen met de installatie, eerst even die oude pc back-uppen.
Maar als ik windows server heb geconfigureerd, hoe stel ik de client pc's dan in dat ik bij de server kan aanmelden?
 
dan moet je in systeem in het configuratie scherm moet je niet meer op WORKGROUP zitten maar op de naam domein die jij hebt gekozen zetten dat kan links van het scherm bij instellingen wijzigen

als het niet lukt dan kan ik je wel helpen want het is moeilijk omdat ik windows server 2012 heb dus is het wat anders XD
 
Oké, ik ga nu beginnen met de installatie van Windows Server.


[edit]Als ik klaar ben, dan laat ik het wel weten, kunnen we verder kijken[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Na een tijdje stoeien en knoeien eindelijk Windows Server geïnstalleerd.
Heb de AD DS geïnstalleerd en de PC heeft internet.
Hoe maak ik er nu een echt 'domein' van???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan