Geen wifi-bereik op zolder

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
265
Hallo allemaal,

Mijn slaapkamer is hier in huis op de zolder. Nu hebben we thuis sinds kort glasvezel. Mijn probleem is dat ik op zolder geen wifiverbinding heb, waardoor mijn iPhone vaak overschakelt op 3G, wat veel langzamer is. Mijn computer, die ook op zolder staat, heeft internet via een kabel die helemaal naar beneden en naar de meterkast loopt (waar het modem staat). Is er een mogelijkheid om het wifisignaal te vergroten of om een extra modem of iets dergelijks te plaatsen op zolder zodat ik daar wél wifi heb?

Mvg,
Jeremy Kok
 
Koop een wifi router, en sluit die aan op de kabel die je pc in gaat normaal. Daarna een andere kabel uit de router naar je pc, zo heb je je eigen snelle wifi.
 
Hey, ik had toevallig nog een router liggen, en ik heb nu een wifi verbinding gemaakt. Dat werkte dus. Nu heb ik alleen niet meer zo'n kabel, alleen een wat kleinere versie, die past ook wel in dat gaatje van die wat grotere, maar volgens mij gebeurt er niets (of ik stop ze niet in de goede gaatjes). Ik heb ook nog wel een antenne voor mijn pc, maar daar moet dat hele gebeuren (chips ofzo) nog van geinstalleerd worden. Wat kan ik nu het beste doen?
 
oke euhm stuur eens een foto van je router achterkant en je internet kabel. (Denk dat het een telefoonkabel is meschien), Die wifi kaar zou ik er wel inzetten, altijd handig.
 
Hey, Ik heb nu verbinding dus op mijn pc, had een goede kabel gevonden, maar ineens doet de wifi het niet meer. Het "wireless" lampje brandt niet meer, dat deed hij net wel. foto 1 (1).JPGfoto 2 (1).JPG. Als je op de tweede foto goed kijkt zie je dat het onderste lampje brandt, die daarboven niet (het wifi lampje) en de twee daar boven wel..
 
Ik zou een wifi - repeater kopen.

En verder alles in oude staat herstellen.
 
Wat is een wifi-repeater? En hoe komt het dat hij het net wel deed? Toen had ik gewoon wifi, alleen geen verbinding met mijn pc omdat ik toen nog geen kabel had voor in m'n pc..
 
Doe de stekkers weer terug zoals ze zaten, en kijk op internet naar een wifirepeater. Ik denk dat het 20 euro kost ongeveer. Google maar even.

Het is een dingetje wat je in het stopcontact stopt, en dit versterkt het signaal. Dus als je die bijvoorbeeld op de 1e verdieping in het stopcontact zou doen, dan zou het signaal verlengt worden tot de zolder.

Zie het maar als een draadloos verlengsnoer.
 
Waarom moet ik zo'n ding aanschaffen en waarom werkt het niet zoals ik het net probeerde? Zoals ik het nu zie kosten ze rond de 60,-...
 
Dan weet ik niet waar jij kijkt, ik zie je voldoende rond de 25/30 euro.

Het was maar een advies, en als je dat niet wilt doen, dan staat het je uiteraard vrij om het niet te doen.
 
Zover ik nu begrijp heb je dus een modem van de provider gehad, maar geen wifirouter.
Wat je op de foto hebt getoont is een adslmodem/router combinatie, je hebt dan waarschijnlijk geen thuisnetwerk, ik weet niet hoe dat met die modems zit, maar het lijkt me dat je het ip krijgt van de provider( omdat een modem niet een verbinding tussen twee netwerken maar tussen twee verbindingen legt). Ik zou voor deze router gaan : http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html
De modem verbind je met de WAN aansluiting op de router, de desktop verbind je met een LAN aansluiting.
Je telefoon verbind je natuurlijk gewoon via wifi.
 
Laatst bewerkt:
Nou het is een ding waar 4 internetkabels en een telefoonkabel in kunnen, en er steekt een antenne uit. Het is van Linksys. Het is een ding wat ik nu niet meer gebruik, is nog van onze vorige provider. We hebben nu wel gewoon een wifinetwerk.
 
Die waar je eerder een foto van stuurde, daar zit geen WAN aansluiting op, deze lijkt misschien wel hetzelfde als een lan aansluiting, zelfde kabel, maar deze moet dus op het modem.
 
Wat betekent dat? Wat precies moet ik nu doen? Het rare is dat er daarstraks wél een wifi-signaal uitkwam, toen zat de internetkabel uit het modem erin, en toen deed hij het. Toen ben ik hem ook aan de PC gaan koppelen en nu doet het wifi-signaal het ineens niet meer..
 
je hebt het netwerk van de provider, daaraan kun jij een apparaat hangen(vermoed ik). en als je een router hebt kun je een thuisnetwerk opzetten.
In de router die je liet zien zit een modem ingebouwd, de modem aansluiting is hier dus de wan aansluiting.
Wat je nodig hebt is een router zonder modem erin zodat je een thuisnetwerk krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan