Qnap NAS TS-112 : kan geen DVD film kijken vanaf externe locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo allen,

Ik heb sinds een paar dagen een Qnap NAS TS-112 in bezit.
Mijn primaire reden om een NAS te kopen en niet simpel een extra HDD was dat ik begrepen had dat je met een NAS vanaf externe locaties (b.v. op vakantie) films kan kijken.
Alleen dit lukt maar niet via www.mycloudnas.com (wat Qnap gebruikt om op afstand toegang te krijgen tot je NAS).

Foto's en MP3's lukken wel, evenals een los Xvid filmpje. Maar zodra ik een DVD film er op zet - met de .vob bestanden enzo in de VIDEO_TS folder- dan herkent hij de bestanden niet. De folders ziet hij overigens wel maar dus niet de bestandjes er in. Ik kan deze films wel gewoon afspelen via mijn PC of mediaspeler dus alles staat er goed op.

In de handleiding kwam ik net iets verontrustends tegen....namelijk dat er voor ondersteunde videoformaten GEEN .vob files ondersteund worden maar alleen FLV, MPEG-4 en nog wat andere formaten.
Als dit echt waar is dan is het simpelweg onmogelijk om mijn films te kijken tenzij ik ze allemaal handmatig converteer naar bv FLV bestanden. Dat is niet te doen (kost ongeveer 90 minuten per DVD) en moet m.i. ook niet nodig zijn.

Ben ik verkeerd voorgelicht door de verkoper en heb ik de verkeerde NAS gekocht? Of is dit inherent aan elke NAS?
Als ik gewoon extra opslag voor mijn films wilde hebben had ik wel een 2TB HDD gekocht voor 85 Euro en niet een NAS met 2TB HDD voor 270 Euro....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan