WMP ript niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Met het opschonen van mijn pc heb ik een map verwijderd die blijkbaar van belang was voor het rippen van cd's in WMP.
Nu wil ik rippen maar dat lukt dus niet.
Ik heb al EAC gedownload, werkt goed, maar het is zoooo enorm traag.
Ik kies dus liever voor WMP.
Ik heb windows 7 legaal.
http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/windows-7/kan-geen-muziek-meer-rippen
Dat is het probleem, maar er staat niet bij hoe ik dat moet doen.
Wie kan me helpen?
 
Hoi Joey,

Je hebt waarschijnlijk de map 'Mijn muziek' verwijderd volgens de link die je zelf geeft.
Je kan dat oplossen door een nieuwe map te maken met dezelfde naam.
Kijk eerst eens waar de standaard map hoort te staan.
Dat doe je in WMP, EXTRA>OPTIES>MUZIEK RIPPEN, en daar zou de locatie staan waar die verdwenen map thuishoort, bv C:\users\jouwnaam\mijn muziek.
Via de verkenner zou je daar een nieuw mapje moeten maken met de naam die je in WMP te zien krijgt als standaard opslag locatie van je muziek bestanden.
Succes!!
 
Dank je voor je snelle reactie. Dat is inderdaad het probleem. Helaas staat er helemaal niks op de plek waar normaal de map locatie zou moeten staan. Ik had daar zelf ook al naar gekeken. Dus vandaar mijn vraag hier.
 
Hoi Joey,

Volgens mij los je het probleem op door op die locatie een niewe map aan te maken.
 
Het probleem is dat ik de locatie niet weet en de oude mapnaam ook niet. Is dat te achterhalen?
In het tabblad rippen van de opties van wmp staat bij "muziek naar deze locatie rippen" niks en ik kan dat ook niet wijzigen.
Ik had een alternatieve map waar ik mijn muziek heen verplaatste, dus niet "mijn muziek"
Ik moet dus zien te achterhalen waar de geripte cd's op werden geslagen, maar hoe?
 
Je zou kunnen proberen om de pc te scannen naar muziek bestanden, daaruit kan je misschien afleiden waar je muziek bestanden hebt opgeslagen.
Vervolgens zou je dan in WMP; ORGANISEREN>BIBLIOTHEKEN BEHEREN>MUZIEK die bestreffende map aanwijzen.
 
zo makkelijk was het dus, het is gelukt hahaha. Ontzettend bedankt! Ik kan weer rippen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan