ingewikkeld probleem met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustindeWitte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Berichten
3
Hallo,

Ik zit met een probleem in de studentenwoning waar ik leef.
De huurmaatschappij heeft geprobeerd, net als enkele monteurs, om het internet hier voor elkaar te krijgen maar het probleem is erg hardnekkig.

De situatie is als volgt:
Het is een woning met enkele verdiepingen die verhuurd worden. Op de onderste verdieping komt internet binnen op een modem, deze biedt toegang tot het netwerk 'upc28'.
Op zolder hebben we nog een extra router, een X5 N600 sitecom die toegang geeft tot een 2.4 GHz en een 5 GHz netwerk omdat er heel veel andere 2.4 GHz netwerken in de omgeving zijn.
Dit is trouwens het enige 5 GHz netwerk in de gehele omgeving.
De kabel van de modem naar zolder is gewoon een UTP cat 5E kabel.

Nu is het probleem dat we geen tot nauwelijks verbinding hebben met welk van de drie draadloze netwerken dan ook gedurende het grootste deel van de dag dat tot vele frustraties heeft geleid.
Bedraad meten we zowel bij de modem als bij de router een snelle upload en download snelheid in de orde van grote van 80 Mbps.
Draadloos echter meten we in de orde van grote van ongeveer 6 Mbps (als we al verbinding hebben), hier kunnen we dus gewoon niet op werken.

Voor de duidelijkheid, we zitten dus met 10 mensen op het netwerk hier.
Echter, de monteur heeft laatst met ons de router vervangen naar eentje die hij aanraadde (bovenstaande X5 N600 sitecom)
Deze zou in staat moeten zijn om ons allen een goede connectie te geven tot het internet.
De vorige router kende namelijk geen 5 GHz netwerk, dit was een vrij gedateerde Cisco router.

Is er iemand die ook maar een suggestie heeft wat het probleem hier kan zijn?
Wij snappen er helemaal niets meer van.

Groet,
Justin
 
Hoi,

Heb je ook problemen met draadloos als je in dezelfde ruimte bent als waar de draadloze access point staat?
 
Helaas wel
Je bedoelt dat anders de muren het draadloze signaal misschien blokkeren?
Heb er aan gedacht maar zelfs op een meter van de router heb ik een slechte verbinding
 
Da was het eerste dat in me opkwam ja. Het tweede is dat ze misschien allemaal op hetzelfde channel zitten en elkaar dus storen?
 
Dat was ook mijn tweede ingeving en tevens van de servicemonteur, echter hebben we met de nieuwe router naast het 2.4 GHz netwerk dus ook een 5.0 GHz netwerk waarop wij het enige channel hebben.
Verder zitten we op een vrij lege channel op het 2.4 GHz netwerk en ook nog met een vrij ruime bandbreedte.
Het is echt een spookprobleem, alles lijkt in orde.

Wat me trouwens opviel vandaag was dat de notebook steeds vanzelf weer wisselde van 5.0 naar 2.4 zonder dat ik het andere netwerk aanklikte.
Net alsof hij gewoon even uitvalt en dan maar een andere verbinding zoekt.

Kan dit het probleem zijn?

PS. Erg bedankt voor het meedenken! Als we dit probleem kunnen oplossen zou me echt een plezier zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan