Wifi to Lan bridge maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

richief

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
5
Hoi Allen,

Ik heb thuis een wifi netwerk waarbij de modem beneden staat en ik door het hele huis goed ontvangst heb. Op zolder heb ik een computer staat zonder draadloze netwerk adapter en zonder vrije sloten. Tevens heb ik op zolder een printer staan met een interne printserver die alleen via Lan werkt en heb ik een harddisk liggen, die is aangesloten op de computer, en via lan in het netwerk gehangen kan worden.
Mijn draadloze router beneden heeft wel lan poorten, maar ik heb geen kabel van beneden naar zolder liggen en aangezien de modem in de woonkamer staat is het ook niet echt mogelijk om dat netjes te doen.

Mijn idee was om het draadloze signaal op te pikken op zolder en om te zetten naar een lan verbinding. Nu zou ik dat met een andere computer die ik heb kunnen doen en hier een bridge creeren, maar ik wil niet continue die computer hebben aanstaan om maar een netwerk te hebben.

Nu vroeg ik mijn ook af of er een apparaat is die een wifi verbinding op pakt en naar een lan verbinding omzet? Of dat er een andere makkelijke manier is om dit te doen?

Ik had al even gekeken naar wifi routers met een bridge functie maar die kunnen volgens mij alleen maar een wifi bridge maken en niet wifi-->lan bridge.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen want ik verwacht niet de enige te zijn met dit probleem. Wel heb ik het forum afgezocht maar nog geen gelijke situatie gevonden.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Bedankt voor je tip. Daar heb ik inderdaad aan gedacht maar ik heb het volgende probleem. Mijn modem staat beneden en krijgt voeding via een stekkerdoos (ligt een beetje lastig, maar er is geen stopcontact bij de telefoon aansluiting waar de adsl binnenkomt). Op de zolderkamer waar de computer staat is ook geen vaste wandcontact doos en hier ligt een haspel, met daarin een verlengdoos, voor de voeding. Nu begreep ik dat de homeplugs niet (goed) werken via een stekkerdoos.

Heb jij hier ervaring mee? Mocht dit wel werken dat is dit de beste oplossing inderdaad.
 
er bestaat wel een toestel om van wifi naar lan te gaan ik zoek het even
 
Ik weet niet of het via verlengsnoeren nog werkt, geen ervaring mee.
Gewoon uitproberen zou ik zeggen of een vast stopcontact aanleggen.

Groeten Marcel
 
Je kunt ook gewoon een goedkope router met DD-WRT gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan