Windows 8 administrator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorin01

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Berichten
15
Om een aantal wijzigingen op mijn pc door te voeren dien ik in te loggen als administrator. Nu gaat het alleen fout, ik kan niet in het administrator account komen of ik zit al in mijn administrator account alleen dan zonder administrator rechten. Hoe los ik dit nu op?

Ik heb het volgende al geprobeerd:

+ Opdrachtpromp > rechtermuisknop > uitvoeren als administrator (dit programma opent niet)
+ Vervolgens via configuratiescherm > accounttype wijzigen (dit opent niet)
+ Via de veilige modus > accounttype wijzigen (dit opent niet)

Wat nu....?
 
Hoi,
Heb je Win 8 zelf geïnstalleerd of zo gekocht?
Je zou de opdracht: net user administrator /active:yes kunnen proberen maar dat zal dan ook wel niet werken neem ik aan. :eek:
 
Windows 8 was al voor geïnstalleerd ik heb alleen de laatste setup zo uitgevoerd (met dat je beter een standaard gebruikers account kan nemen, was eerst dus wel administrator). Eigenlijk is het gebeurd sinds ik inlog met mijn online windows gebruikers id (dus dat alles nu gekoppeld met de pc facebook, msn, email enz)..

Nee als ik dat doe krijg ik het onderstaande:

Bekijk bijlage 178098

Wat moet ik nu? :confused:
 
Laatst bewerkt:
Je had beter wel een administratoraccount kunnen aanmaken en later een standaardaccount erbij. :eek:
Terug naar fabrieksinstellingen zou je kunnen doen
Geef even het merk en typenr. van je pc door of kijk even in de handleiding voor de recovery opties.
 
Ik had eerst een administrator account (naar mijn weten heb ik dat niet verwijderd), alleen waar dat account nu gebleven is???

Is terug naar fabriekinstellingen niet een beetje een overkill optie? Ik heb overigens geen installatie cd voor windows 8...

Het gaat om een Sony Vaio SVS1312K3EW
 
Ik zie net dat je in de opdracht de spatie bent vergeten
net user administrator /active:yes (spatie tussen administrator slash)
Je hebt wss geen installatie dvd nodig, de recovery staat wss op een recoverypartitie.

Uit de handleiding:
Uw computer herstellen
vanaf het herstelgebied
1
Druk op de knop ASSIST terwijl uw computer is uitgeschakeld.
Het scherm VAIO Care reddingsmodus (VAIO Care Rescue Mode) wordt weergegeven.
2
Selecteer Uw systeem herstellen of onderhoud uitvoeren (Recover or maintain your system).
Volg de instructions op het scherm op totdat het scherm Een optie selecteren wordt weergegeven.
3
Selecteer Problemen oplossen en Herstel en onderhoud (Recovery and maintenance).Volg de instructions op totdat het scherm VAIO Care (reddingsmodus) : Herstel of onderhoud van uw systeem (VAIO CareRescue Mode) : Recover or maintain yoursystem) wordt weergegeven.
Als het venster voor de taalkeuze verschijnt, selecteert u de gewenste taal en OK
.
4
Selecteer Herstelwizard starten (Start recovery wizard).
5
Volg de instructies op het scherm op.
Voor een aangepast herstel selecteert u Extra (Tools) en Wizard voor geavanceerd herstel starten
(Start advanced recovery wizard).
 
Laatst bewerkt:
Dan zegt die toegang geweigerd.

Dan maar de recovery optie. Moet ik daarvoor eerst een backup van de computer/bestanden maken?
 
Dat zou ik wel doen ja anders ben je die kwijt, ik neem aan dat je hem nog niet zo lang hebt en dat er nog niet zoveel opstaat.
Maak een backup van al je belangrijke data naar een stick of een externe schijf.
Onthoud dat je altijd een administratoraccount moet aanmaken bij een installatie, anders ben je bij problemen zoals nu blijkt machteloos.
Maak naderhand een standaardaccount aan en gebruik die voor je dagelijks gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Okay, thanks :thumb: Ga ik dat dinsdag doen, moet dit weekend even teveel tikken.
Helaas staat er al 200GB aan werk op, dus die backup gaat even duren :(
 
"werk" eigenlijk doorlopend altijd back-uppen naar een externe of ander medium.
Succes in ieder geval en we horen wel of het gelukt is. :thumb:
 
Duurde even, maar recovery heeft gewerkt. Heb er nu een administrator account naast gehouden, dank voor de hulp!
 
Graag gedaan hoor! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan