Welke kabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
671
hoi,

ik wil binnekort bij mij kabel leggen naar een plaats (mijn kamer), ik speel af en toe wel eens een online spel vb Battlefield 3
en dan merk ik wel dat de wireles verbinding niet al te super is :/
welk is nu de beste kabel hiervoor ? want je hebt een aantal verschillende he vb UTP, FTP ....
de kabel word in de buis van de telefonie getrokken en door een buis van de COAX of tewel de tv (word niet meer gebruikt)
dus deze krijgt geen storingen door hogere spanningen, dus ik zou denken dan de UTP geschikt zou zijn maar ben niet zeker :confused:
is de utp nu de beste oplossing ?

Thks Ladyke
 
Als je een kabel gaat trekken, kan ik je in ieder geval adviseren om een CAT6 of CAT5e kabel (dat is UTP) te trekken, aangezien de gewone CAT5 kabels maar tot 100MBit aankunnen. CAT5e en CAT6 kunnen beiden 1000MBit aan, iets wat je in de niet al te verre toekomst hoe dan ook nodig gaat hebben. Tevens als je router het aan kan, kan je sneller onderling communiceren tussen de computers ;)
 
dus de beste is de cat6 dan ? zit hier veel prijsverschil in tussen de andere ? iets wat mijn ouders willen weten ;)
en kan ik deze ook gebruiken voor een verbinding met een belgacom tv ? ik gebruik hie Powerlines voor maar op mijn kamer geven ze slecht signaal :evil:

alvast bedankt ;)
Ladyke
 
Nee, het tv-signaal zal je door moeten geven met coax, dat gaat niet over UTP. CAT6 is het beste ja, maar CAT5e kan precies hetzelfde volgens de specificaties, maar over langere afstanden schijnen deze minder te zijn.
 
oke cat6 kijk ik voor :)
nee kijk in belgie heb je belgacom en telenet, beiden hebben digitale tv maar bij telenet gaat dit door de coax maar bij belgacom komt dit
door de telefonie en daarna met een router (bbox) waar je tv's kan aanhangen en dit werkt met exact dezelfde aansluiting als ethernet,
maar ik wou zeker weten of ik die cat6 daar ook voor kan gebruiken dan kan ik een paar lengtes meer nemen :D
 
Huh, het gaat toch om het stuk van de router naar jouw pc? Dat is in ieder geval altijd UTP (en het is CAT5e, met de e, anders heb je nog de 100Mbit kabel).

Dat van de tv's lijkt me sterk dat dat ook UTP is, denk eerder dat het vanaf het verdeelkastje verder gaat als COAX, maar dat kan natuurlijk ook anders zijn, dat weet ik niet hoe dat in België in zijn werk gaat.
 
ja hoor :D voor het pc stukje ga ik cat6 halen

zie hier hoe de opstelling is :
Naamloos.png

de lengte van de kabel voor de pc is nog niet bepaald.
de tv gebruikt powerlines, dus de signalen gaan over het elektriciteits net in ons huis, maar bij mij geven deze storingen.
dus wil ik deze powerline op een plaats zetten waar deze storing niet voor komt en dat is in de kamer van mijn ouders, dus dan trek ik een kabel door de muur :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan