PSE5 - Lasso tool schiet van hot naar her

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maria83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
1
Hallo allemaal,

Voor mijn werk maak ik gebruik van Photoshop Elements 5.0. Een antieke versie, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad en voor wat ik ermee moet doen is dit voldoende.

Nu heb ik echter een probleem; als ik de lasso tool gebruik om bijvoorbeeld een deel van een afbeelding los te maken van de achtergrond, schiet mijn beeldscherm tijdens het selecteren van hot naar her. Ik beweeg mijn muis zo rustig en langzaam mogelijk, maar zodra ik in de buurt van de rand van mijn scherm kom, schiet de selectietool naar de zijkant. Op die manier kom ik niet meer terug bij mijn laatst geselecteerde punt en kan ik de selectie dus niet netjes af maken. Dit is erg frustrerend. Momenteel zoom ik de afbeeldingen zo min mogelijk in zodat de tool niet zoveel heen en weer kan schieten, maar om echt een nette selectie te maken moet ik gewoon verder inzoomen. Dit is niet altijd zo geweest, want ik kan mij nog een tijd herinneren dat de afbeelding gewoon rustig meescrolde met mijn selectie zodra ik bij de rand van het scherm in de buurt kwam. Ik heb geen idee wat de verandering veroorzaakt heeft.

Weet iemand wat de reden is dat mijn lasso tool zo lichtgeraakt is en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan