Quicktime error 10060 geen verbinding videofilm in browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkenietwete

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Berichten
20
hallo, kan iemand mij helpen. Mogelijk zit ik in het verkeerde Forum , dan mag je dit bericht verplaatsen in de goede...)


Ik heb een IP bewakingscamera en die wil ik zien op mijn Samsung Galax note II, laptop en waar ook ter wereld.
wat het nu doet:

-mijn geopende poort op mijn router
-de webcam is te zien via een programmaatje op mijn Samsung Galax note II
-de camera is te zien via mijn laptop LAN Ik zie in mijn browserspagina van mijn camera (zeg ik het goed) Quicktime heel even malen en dan bufferen. Snel zie ik live mijn beelden, zij het iets vertraagd (logisch)

echter: via mijn WAN zie ik Quicktime malen maar geeft een melding 10060 "kan geen verbinding krijgen"

o wie o weet hier de oplossing?

ik heb window Vista, met IE, firefox en Chrome.
 
2 problemen zijn standaard hieromtrent:
a. router-na-router setup, dus 1 router(modem) van de provider, dáár weer achter een router van jezelf en dáár achter je ip-camera.
Je moet dan in beide routers portforwarden: in providerrouter naar WAN/Internet ip-adres zoals bij Status te zien is in je thuisrouter en in je thuisrouter naar het ip-adres van de ip-camera.
b. Vergeten om (bij vast ingesteld ip-adres in de ip-camera) daar ook de juiste standaardgateway bij aan te geven (standaardgateway moet zijn het LAN ip-adres zijn van de router waar de ip-camera op is aangesloten).

Tijs.
 
bedankt voor het snel reageren.

De situatie is bij mij dat ik maar een Fritzbox type 7340 fon wlan heb hangen aan mijn muur. Dus ik heb er geen twee waarover je spreekt in je antwoord. Of begrijp ik het niet? Is er misschien een Youtubefilmpje van de totale instelling mbt dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens (vanaf je thuislokatie) m.b.v. CanYouSeeMe kijken of de portforwarding klopt.
Kijk ook na wat ik al schreef bij b.

En nee, er is geen youtubefilmpje (tenminste: ik ken er geen).

Tijs
 
dnties:

via CanYouSeeMe heb ik gedaan; poort 80 staat open.

oke, zal mijn camerasetting eens bekijken dus via mijn x-link kabel weer mijn camera in.

-----

Maar voor mij vreemd; hoe komt het dan dat mijn mobile telefoon wél door die poorten heen komt en mijn laptop niet?
 
waarom videobeelden van ip camera wel op mobile telefoon en niet op een laptop

wie kent de logica waarom videobeelden van ip camera wel op mobile telefoon en niet op een laptop komen?
 
dnties,

ik ben e.e.a. gaan bekijken in de webcam. Die poortforwarding moet o.k. zijn. Echter ben ik hier op dit forum omdat ik een leek ben. Aan je uitleg kan ik zien dat het voor jou gesneden koek is. Zou je uitleg van A en B wat uitgebreider kunnen maken want ik snap dit niet.
 
a. Welke apparaten (merk + type) heb je allemaal in huis m.b.t. (draadloos) Internet? Is daar een routermodem van de provider bij en een zelf-aangeschafte (draadloze) router? En aan welk apparaat is de cam aangesloten?
Staan er 2 routers na elkaar, en is de cam aangesloten op de eigen router, dan moet Internet-verkeer door de routermodem van de provider én door de eigen router. Vandaar dat er dan 2x geportforward moet worden: 1x vanaf de routermodem van de provider naar de WAN aansluiting op de eigen router en 1x vanaf de eigen router naar de cam.
Voorbeeld: Stel
i. De provider-routermodem gebruikt 192.168.2.254 als LAN ip-adres en de eigen router heeft van diezelfde provider-routermodem 192.168.2.100 als WAN ip-adres gekregen
ii. De eigen router gebruikt 192.168.1.100 als LAN ip-adres en de cam van de eigen router 192.168.1.100 heeft gekregen (of vast ingesteld)
Dan moet er 2x worden geportforward:
In de provider-routermodem geportforward worden naar 192.168.2.100.
In de eigen router geportforward worden naar 192.168.1.100.
b. Als de cam een vast ip-adres heeft maar je vergeet om de standaardgateway / default gateway in te vullen, dan kan er geen verkeer van/naar Internet gaan vanaf die cam. Het ip-adres van de standaardgateway moet zijn het LAN ip-adres van de router(modem) waar de cam op aangesloten is. Voorbeeld: Stel de cam heeft, vast ingesteld door jou, ip-adres 192.168.1.100, en is aangesloten op een router met ip-adres 192.168.1.1, dan moet in de cam de standaardgateway op 192.168.1.1 worden gesteld. De standaardgateway moet altijd op hetzelfde netwerk zich bevinden als de apparaten die er gebruik van maken, dus vandaar dat beiden (in dit voorbeeld) zich in het 192.168.1.x ip-netwerk bevinden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan