over stappen naar VOIP???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit098

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
68
Beste Forum leden,

Ik ben op zoek naar een nieuw telefoon pakket voor ons hotel.
Momenteel maken wij gebruik van isdn met een gigaset sx353 met 2 handy`s
op de sx353 zit tevens de deurbel (intercom) aangesloten die de handy`s laat rinkelen,

We zijn erg tevreden over dit geheel alleen KPN ontmoedigd ons nogal om de isdn lijn te houden (erg duur)

Nu wil ik graag overstappen naar voip maar heb hier nog geen ervaring mee.
ik dacht aan het volgende toestel http://www.voipshop.nl/gi(...)pid=25204?ct=001.008
.
met het zakelijk comfort pakket van KPN http://www.kpn.com/zakelijk/pakketten/internet-en-ipbellen.htm

wat we er minimaal mee moeten kunnen...

-bellen 2 lijnen
-doorschakelen indien geen gehoor (*610* bij isdn)
-minimaal 2 handy`s
-intern doorschakelen
-deurbel functie. (intercom)

Met name het laatste kan ik zou snel niet vinden bij de DX800A

Heeft iemand hier ervaring of heeft iemand nog tips???
 
Je kan ook iets anders doen. Een Fritz!Box heeft intern zowel een analoge lijn alsook een ISDN bus, tevens hebben ze ook nog VoIP adapters ingebouwd.
Dan blijf je binnenpands op ISDN, en naar buiten toe heb je dan VoIP.
 
Vergeef mij mijn onwetendheid,

maar als ik het goed begrijp schaf ik een Fritz!box aan, die sluit ik aan op de router die ik krijg van kpn configureer deze met de SIP instellingen die ik krijg van kpn. en op die manier kan ik gebruik blijven maken van de oude ISDN apparatuur??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Fritz!Box is een router met ingebouwde modem, wat meestal het originele modem kan vervangen. De vraag is of je ergens je internet gegevens kan vinden en of je zelf VoIP/SIP kan configureren. Heb je je internet gegevens niet dan kan je zo een Fritz!Box achter j eigen modem hangen. Je schrijft dat je SIP instellingen kan krijgen van kpn. Dan zou het moeten lukken. Maar juist, je kan achter een Fritz!Box ISDN apparatuur gebruiken.. Heb ik zelf ook vele jaren gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan