Ethernet verbinding op een laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dlnkprs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
3
Beste,

Het lukt me niet om een laptop aan te sluiten op een ethernetverbinding.
De laptop is een vrij nieuwe laptop, dus het zou wel moeten werken.

Zodra ik de ethernetkabel vanaf mijn router naar mijn PC verbindt, vraagt hij niets en verbind hij hem automatisch.
Maar op de laptop vraagt hij niets en verbind hij hem ook niet. Ik heb het al geprobeerd in te stellen (met en zonder wifi aan), maar dan vraagt hij om inloggegevens.

Wifi doet het wel. Op draadloos gaat internetten trouwens snel, maar het downloaden niet (20 kb/s), ipv wat met kabel hoort (5 mb/s).

Ik gebruik Windows 7.

Alvast bedankt.
 
Ik veronderstel dat je alvast het kabel hebt getest tussen pc en router, en dat het daar werkt. Wat gebeurt indien je het kabel in de laptop steekt? Meestal dienen er dan ledjes op te lichten. Maar dat zal in jouw geval niet zijn.

Wat ik kan bedenken is dat de ethernet port is uitgezet om energie te besparen. Controleer eens in apparaat beheer of je iets opvallends vindt.

Controleer eens met ipconfig (via start, cmd intikken) je ip adres. Dan weten wij of het een probleem tussen computer en router is, of in de computer zelf.
 
Lutz,

Inderdaad werkt de connectie tussen de pc en de router wel (wifi en kabel). De connectie tussen de laptop en router werkt ook, maar met kabel niet (dus alleen wifi). De ledjes lichten bij de pc op, maar in de laptop zitten geen ledjes dus die kunnen ook niet oplichten.

Bij energiebesparing staan verder geen functies voor ethernet port uit- of in schakelen. Wat moet ik precies met ipconfig controleren? Moet ik ipconfig /all invoeren? (Het gaat trouwens om de laptop, niet om de computer zoals je laatste zin).
 
Je zegt: Ik gebruik Windows 7, maar... Is dat wel de Windows 7 die voorgeïnstalleerd met de laptop is geleverd?
Is het een andere versie (gejat?) dan zou het zomaar kunnen dat in Apparaatbeheer er voor die ethernetverbinding geen driver is geïnstalleerd.
Kijk na of in Apparaatbeheer er apparaten met geel vraagteken of uitgeschakeld staan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Staat er niets met geel vraagteken of uitgeschakeld, noem dan op wat er in Apparaatbeheer allemaal staat onder Netwerkadapters.

Tijs.
 
Met ipconfig kan je per adapter zien of je een ip adres hebt gekregen of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan