windows7 vraagt om netwerk wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
81
Hallo even mijn situatie,2x laptop met win7 erop een keer home basic andere home premium ,1 x laptop met vista erop deze alle draadloos verbonden met mijn thuis netwerk.
Daarnaast ook nog een desktop meti win7 proffesional erop een een synology ds212+ die bedraad op mijn netwerk zitten.
Als ik tegenwoordig van de ene pc/laptop naar een andere wil moet ik tegenwoordig elke keer een netwerk gebruikersnaam en wachtwoord opgeven die ik echter nooit ingesteld heb endaardoor niet van de ene pc in de andere kan komen terwijl ik wat ik wil delen wel als gedeelde mappen/schijven ingesteld heb.
Het enigste waar ik wel in kan komen is mijn nas door een ander gebruikers account aan te klikken en dan mijn gegevens die ik ook gebruik om in mijn nas direct te komen in te vullen en dan heb ik eindelijk toegang.
Wie kan mij vertellen/helpen hoe ik dat vervelende ww eruti kan krijgen zodat ik overal bij kan komen zoals ook van te voren was.
Mijn dank zou zeer groot zijn als dit opgelost zou kunnen worden:confused:
 
de gebruiksnaam en pass zijn dezelfde als deze waarmee je inlogt in windows
 
Okee maar ik hoef bij windows nooit ergens mee in te loggen en dat heb ik ook nergens ingesteld met het instaleren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar moet ik dat dan bij alle pc/laptop''s doen want dat vindt ik toch wel erg raar.
Nergens zoiets ingevuld en weet ook niet waar ik dat zou moeten veranderen.:eek:
 
nee, dat hoeft niet.
Je moet een vinkje zetten bij: met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
Dat vind je hier (in windows 7): Rechtsklik op je netwerk icoontje>netwerkcentrum openen>geavanceerde instellingen voor delen wijzigen>naar beneden scrollen en daar vind je hem.

Dit moet je helaas wel op elke pc doen.
 
Laatst bewerkt:
het is gewoon je paswoord van de administrator dus gewoon een paswoord instellen bij gebruikers onder configuratie scherm
 
Het zou kunnen dat deze methode bij de Vista pc niet werkt. Dat ligt dan niet aan jouw. Bij Vista moest je vroeger, heel lang geleden, altijd voor netwerken met gebruikersnaam en wachtwoorden inloggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan