Gejailbreakte Ipod Touch vast in recovery en iTunes herkent hem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LXXV

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2013
Berichten
10
Hallo,

Ten eerste wil ik laten weten dat ik mijn iPod Touch 8GB 2G (modelnummer is A1288, dus volgens Apple is het 2G, verder weet ik er niets over) tweedehands heb gekocht. Ten tweede dat ik echt een noob ben!! Ik weet helemaal niets van iPods, dus graag alles uitgebreid stap voor stap uitleggen. Ik had de iPod voor mijn broertje gekocht, en die had besloten deze te jailbreaken. Helaas wist ik hier helemaal niets van, dus toen ik probeerde alle gegevens van de iPod te verwijderen, kwam deze vast te zitten in recovery mode (Een USB kabel en een pijl die naar het iTunes logo wijst). iTunes herkent hem niet, de pc herkent hem niet (ook niet als disk drive, er komt kort een melding 'Windows herkent het USB-apparaat niet.'). En voor zover ik weet krijg ik hem ook niet in DFU mode . Wat kan ik doen??

Groetjes,

Rosa

EDIT: DFU mode is gelukt, maar er gebeurt niets op mijn PC (win 7, 64-bits)
EDIT: Het is gelukt via een handmatige (mislukte) driver update de naam in apparaatbeheer van 'Unknown Device' in 'Apple Mobile Device USB Driver' te veranderen (mislukt:Code 10 Apparaat start niet.)
EDIT: De naam is weer 'Unknown Device' als ik de iPod op een andere laptop aansluit'.

Problemen op een rijtje:
  • Jailbreak (wil ik niet)
  • Vast in recovery mode (usb kabel en itunes logo)
  • iTunes herkent het apparaat niet
  • Windows herkent het apparaat niet
  • 'Unknown Device' bij apparaat beheer
  • Kan de driver niet bijwerken via apparaatbeheer (Code 10. Apparaat start niet. en via andere laptop Code 43)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je de ipod aanzet blijft ie dan hangen op het Apple logo?

Zo zet je de ipod in dfu/recovery mode

hou de power knop en de homescreen knop vast voor 10 sec
laat dan de power knop los maar de home screen button hou je vast voor nog is 15 sec.
En dan als het goed is kan je hem weer herstellen in iTunes.
Je kan de iPod volgens mij gewoon aangesloten laten aan de pc als je de iPod in dfu mode zet en dan krijg je vanzelf een melding op je scherm.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Aloew, bedankt voor de snelle reactie!

Wanneer ik de iPod aanzet verschijnt eerst het Apple logo zo'n 10 seconde, deze draait zich dan om en wordt een appel met een doodshoofd (greenp0ison als ik het juist heb gegoogled?) en vervolgens komt het itunes logo met de kabel tevoorschijn.

Zet je hem in DFU terwijl hij aan of uit staat? Ik heb de instructies opgevolgd nadat ik de iPod had aangedaan, maar er kwam geen melding op de pc (win 7, 64-bits).
 
Oke je kan ook even op youtube zoeken... "How to Put Your iPod into DFU Mode"
Misschien is de timing net niet goed dat ie het niet pakt want de ipod zou op een zwart scherm moeten blijven in dfu mode.
Laad de ipod nog wel op door die kabel of kunnen jullie die testen met een ander iDevice of kabel?
Het zou kunnen zijn dat de kabel kapot is en daardoor niet word herkend.
 
Nadat ik de instructies van een youtube filmpje heb gevolgd is het gelukt (denk ik? een zwart scherm, volgens mij was hij gewoon uitgegaan, maar als DFU er zo hoort uit te zien dan is het gelukt), echter komt iTunes niet, geen geluid, maar een windows melding dat het apparaat niet herkend wordt
De oplader laadt de iPod nog gewoon op. Nog andere suggesties?

Bij apparaatbeheer krijg ik deze gegevens als ik bij USB op 'Unknown device' klik: ipod.png
 
Laatst bewerkt:
Ja wat je nog kan proberen...
Itunes verwijderen en opnieuw installeren.
Er is een kans dat de drivers ontbreken om te communiceren met je iPod.
En na een nieuwe installatie heb je kans dat Itunes de iPod weer herkend.
 
Het heeft niet geholpen. Zodra ik de iPod aan de USB kabel verbind, verschijnt er een windows melding dat het apparaat niet herkend wordt. Geen iTunes pop up en hij wordt ook niet herkend als disk drive.ipod2.png
 
Ik heb de stappen opgevolgd, echter bij het herstarten van de Apple Mobile Device krijg ik code 10, dat de service op Lokale computer is gestart en gestopt. Sommige services stoppen automatisch als deze niet door andere services of programma's worden gebruikt.
Ik heb handmatig bij apparaatbeheer geprobeerd de driver te updaten door te verwijzen naar de locatie C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Driver. Dit is echter niet gelukt want dan krijg ik code 10 (Dit apparaat start niet). Het enige wat is veranderd is dat ik nu in plaats van 'Unknown Device' 'Apple Mobile Device USB Driver' als naam bij apparaatbeheer heb. Nog steeds krijg ik de windows melding dat het apparaat niet herkend wordt. ipod3.png

Ik ga nu maar weer proberen iTunes opnieuw te installeren..
 
Laatst bewerkt:
iTunes opnieuw installeren heeft ook niets geholpen. Andere USB poorten geprobeerd, maar zonder resultaat. Heb hem in een andere laptop gestopt, en ook dit hielp niet. Bij de andere laptop heet hij weer 'Unknown Device' en krijg ik code 43 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn veroorzaakt'. :(
 
Laatst bewerkt:
Heb je een andere computer waar je het op kan uitproberen?
 
Bij de andere laptop heet hij weer 'Unknown Device' en krijg ik code 43 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn veroorzaakt'.
 
Je kan misschien de dock connecter nog schoonmaken, kan zijn dat er vuil in zit en daardoor niet herkend word.
Dan raad ik je toch nog aan een andere kabel uit te testen ook al laad ie wel op. (desnoods lenen van iemand of bij die gene uit testen als je zelf geen extra kabeltje hebt)
En voor de rest weet ik het ook even niet wat je verder nog kan doen.

Je zou je probleem ook hier nog kunnen posten ----)> http://forum.iculture.nl/
 
Heb een andere kabel geprobeerd en ja hoor.. het lag daar aan. Wel apart want je ziet het totaal niet aan de kabel en hij verbindt wel aan de PC, maar hij herkent hem alleen niet. Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan