Driver Error bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgilst

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
35
Als ik mijn PC opstart (HP), krijg ik een error (zie bijlage).

lunapic_136343551697477_3.jpg

Ik heb ook al geprobeerd om bij Opstartopties te kiezen voor ''Afdwingen van systeemhulpprogamma's uitschakelen'', maar dat werkt ook niet. Als ik veilige modus gebruik, kom ik weer op het scherm van eerst. :confused:

Bedankt alvast voor de oplossing.

Bastiaan
 

Bijlagen

  • foto.jpg
    foto.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
:) Dus ....die onder, ... F8 helpt ook niet ?? :confused:
Ben bang als je ook in veilige modus NIET in kan ....:( dat je wel dan compl. windows her-installeren moet ...
 
Laatst bewerkt:
:( Die zal je dan ev. ook via commando dos kunnen proberen ...op dit moment ben ff vergeten ( kan nie bijkomen ) die code welke je intyppen moet ...en denk ik :( dat nu iemand bijspringen met hulp moet ...:(
Of inderdaad her-installeren .....?? :(
 
Laatst bewerkt:
De allerbelangrijkste dingen staan op die harde schijf, alleen een paar games staan op een externe harddisk die ik er later heb bijgekocht. Is het misschien een idee om naar de Mediamarkt ofzo te gaan?
 
Ik kan op dat plaatje niet goed de bestandsnaam lezen waar het om gaat.
Kun je die nog even appart vermelden?
En staat er fout 428 of 42B ?
 
Laatst bewerkt:
:thumb::D Hoi edmoor ...:thumb:
edmoor :
Ik kan op dat plaatje niet goed de bestandsnaam lezen waar het om gaat.

Zie ik dat daar zo staat :

Bestand:\WINDOWS\System32\Drivers\aswKbd.sys
Foutcode: 0xc0000428


U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedia gebruiken.Als u niet beschikt over installatiemedia zoals een schijf of
een USB-apparaat neemt u contact op met uw systeembeheerder of de fabrikant van uw pc.
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik moet dus dit doen:

1) Start Windows in Safe Mode (F8 key before Windows splash screen on a reboot)

2) Open (execute) the uninstall utility aswclear.exe

3) Choose which version of avast! to uninstall. This process will be repeated for each avast! version (4, 5, and 6) So let’s assume we had all 3 versions of avast! installed at some point. So we choose version 4.8 and proceed.

4) If you installed avast! in a different folder than the default, browse for it. (Note: Be careful! The content of any folder you choose will be deleted!)

5) Click REMOVE, close aswclear, and open aswclear, and remove avast! 5, DO NOT reboot, and repeat this process for all versions of avast

6) In Local disk C:, ProgramFiles, delete “avast” and “Alwil” directories if there. Look here for the other A/V vendors, that you will also have to deal with on a similar basis

7) In C:\Windows\temp, remove all.

Start, run, type “%temp%” and remove all.

9) Reboot

10) Install avast! and reboot!

J.R. Guthrie
Ik zal het morgen proberen, maar als het werkt: Hèèèl erg bedankt :thumb:
 
Veilig opstarten doet het niet. De pc gaat dan weer terug naar het optiescherm :( (Post #3) Is er nog andere manier daarvoor? Is het misschien niet mogelijk om via Ubuntu ofzo het te verwijderen?
 
Als je een installatie CD van Windows 8 hebt dan zou je daarvan kunnen opstarten en een herstel installatie doen.
 
Bedankt voor je senlle antwoord. Gaat hij dan niet alles verwijderen van mijn harde schijf zoals documenten? Want ik heb helaas geen backup van deze bestanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Een herstel installatie hersteld Windows en doet niets met overige zaken op de schijf.
 
Het is nu opgelost. En je wilt niet weten hoe:

Ik heb laatst Rollecoaster Tycoon 2 geinstalleerd. Personelijk vind ik het spel mwoh, maar dat heeft er nu niks mee te maken. Toen ik het installeerde, heeft het zonder dat ik het wist een herstelpunt aangemaakt.

Nu heb ik het herstelpunt hersteld, en nu doet alles het weer zoals vanouds (dat hoop ik). Zo zie je dat games je ook kunnen redden :p

In ieder geval iedereen bedankt! Zonder jullie had ik niet eens gezocht naar een opstartcd. (En alleen door dat kon ik herstellen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan