laptop start alleen op vanaf cd Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
Hallo ,

Ik heb een latop die alleen nog maar van Cd opstart. In de bios staat de harde schijf wel als eerste vermeld en daar kan het dus niet aan liggen.
Ik heb al even op internet gekeken en misschien is mijn boot.ini stuk? Ik heb toen op internet iets gelezen over fixmb en fixboot maar als ik dat invoer dan geeft jij aan fxmbr wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand
vervolgens heb ik wel geprobeerd com chkdsk te doen en die loopt vast na 31 %

Ik heb al een keer geprobeerd om op te starten via windows XP maar toen kwam de laptop ook met een melding waarbij ik 3 opties had.
1: insert windows installation disk........
2 choose language settings en click nextr
3 click repair computer


Wie oh wie kan mij helpen.
 
Lijkt me duidelijk dat je een herstel installatie moet doen.
Keuze 3 dus.
 
Inmiddels heb ik Xp opnieuw geïnstalleerd maar helaas start Windows niet op vanaf harde schijf.
Kan ook nergens een boot ini.vinden. Kan dat het probleem zijn?
 
Krijg je dan ook een melding als je vanaf de harde schijf probeert op te starten?
 
Als ik de CD-rom uit de speler haal en dus de pc laat opstarten via de harde schijf dan krijg ik de onderstaande foutmelding.
foto.jpg
 
Wat er op die foto staat is geen foutmelding.
Die melding geeft aan dat hij via het netwerk probeert op te starten.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat de opstartvolgorde op netwerk staat. (PXE)
 
Druk tijdens het opstarten eens een paar keer op F12, dan kan het er boot menu tevoorschijn komen waar je kunt aangeven waarvandaan er moet worden opgestart.
Of dat werkt en of het dan de F12 toets betreft is afhankelijk van merk en type laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan