3 monitoren 1 pc (niet voor gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen1988

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
13
Hallo allen,

Als vervanging van mijn laptop ben ik van plan een "gewone" desktop aan te schaffen, maar wil ik daar 3 monitoren op aansluiten (gebruik er nu 2, me laptop beelscherm uiteraard en daarnaast een 2e).

Ik wil het gebruiken als uitbreiding van het bureaublad, en dus niet een exactie kopie, en ook niet om te gamen (ik hou oa voor me werk veel zaken tegelijk in de gaten, en ze dat dan even "opzij" op de andere beeldschermen).

Nou ben ik niet zo'n technisch wonder :shocked:, maar heb begrepen dat als je een computer aanschaft waar een videokaart in zit met 3 uitgangen (meestal 1x VGA, 1x HDMI en 1x DVI) en je ook 3 moniten neemt waar deze op aangesloten kunnen worden, het zou moeten werken? Klopt dat?

Zo ja, dan zou het dan bijvoorbeeld met deze computer moeten kunnen? Deze videokaart heeft volgens Google 3 uitgangen (VGA, HDMI en DVI).

http://www.computerstore.nl/product/277831/category-122622-computers/hp-pavilion-p6-2450ed.html

Moet de PC zelf qua snelheid/vermogen nog ergens aan voldoen?

Hoor graag jullie expertise :thumb:
 
Nope, die gaat niet werken.

Het gaat namelijk niet om de aansluitingen alleen, de videokaart zelf moet ook 3 beelden tegelijk kunnen sturen naar die poorten.
Dit 620 kan dat niet.

Je zou beter af zijn met een AMD kaart (eyefinity), die doen dat een stuk beter op de goedkopere kaarten.

Je kunt op deze website zien welke kaarten hoeveel schermen ondersteunen: http://www.amd.com/us/products/tech...ology/how-to/Pages/faqs.aspx#maximum-monitors

Kijk dus voor een pc met de volgende kaarten:
  • AMD Radeon™ HD 6400 Series
  • ATI Radeon™ HD 5600 Series
  • ATI Radeon™ HD 5500 Series
  • ATI Radeon™ HD 5400 Series

5500 series zou betekenen alle videokaarten die beginnen met 55, dus 5550, 5570, 5580 enz.
 
In principe is een videokaart vervangen supersimpel (als hij in de kast past).

Met een voorgebouwde pc is het echter een hels karwei :p
Dit omdat daar vaak niet de goede voeding bij zit (niet krachtig genoeg / geen kabels)
Ook raak je de garantie meteen kwijt.


Ik weet niet hoe handig U bent, maar vrijwel iedereen kan op een zondagmiddag zijn eigen pc in elkaar zetten ;)
Dan krijg je voor ONDER die prijs een veel betere machine ook nog (en kan je zelf je OS kiezen, als je nu al een windows 7 ofsow hebt kan je ook die gebruiken (nog goedkoper)).

Dus als het aan mij lag dan koos ik of een nieuwe pc (met standaard zo'n videokaart erin), of zou ik hem bouwen (met snellere componenten).


Dan zou je voor 500 euro (incl windows 8) zo iets krijgen:

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/12561

quad core 3.6ghz amd cpu
8gb ram
6670 videokaart ( die volgens de site 3 schermen aan moet kunnen).
1tb harde schijf
550watt (goed merk) voeding.

Als je zou willen zou je voor een klein extra bedrag er ook nog een redelijk goede gaming pc van kunnen maken (570 euro)
https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/44984
 
Laatst bewerkt:
Wauw, bedankt voor de moeite zeg! :)
Tsja ik ben niet super onhandig maar zie me zelf ook geen PC in elkaar zetten :p Misschien dus toch maar een PC waar deze kaart al in zit...
of hem in elkaar láten zetten :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou komt dat ff goed uit zeg!
Windows zelf installeren moet wel lukken toch? :d


Ik wil in ieder geval een PC waar ik eea tegelijk op kan doen zonder dat hij direct (merkbaar) trager wordt.
Is er een tructje om te laten zien wat alle spec's zijn van je PC/laptop? Wel handig als ik die ff hier post misschien.
 
Mastermindzh. Erg goede input. Alleen je opmerking wat garantie betreft is niet juist. Garantie vervalt niet als je de kast open maakt. Dat is wat fabrikanten ten onrechte roepen.
 
Hierbij in ieder geval mijn specs
Wil er natuurlijk wel op vooruit gaan hihi... :d

En moet er ook iets bij hebben van Office.. in ieder geval Word, Exel, Pwerpoint en Outlook. Of zit Outlook standaard op Windows 8? En moet er nog een dingetje ingezet worden voor het ontvangen van WiFi? Ohja, en een DVD/CD lezer/brander uiteraard..

Besturingssysteem
Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit SP2

Processor
Intel Mobile Core 2 Duo T6400 @ 2.00GHz 60 °C
Penryn 45nm Technologie

RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Moederbord
Acer, Inc. Mammoth (U2E1) 59 °C

Grafisch
Algemeen PnP-beeldscherm (1440x900@59Hz)
Acer S191HQL (1366x768@60Hz)
1024MBGeForce 9600M GT (Acer Incorporated [ALI])

Harde schijven
466GB Seagate ST9500325AS (SATA) 27 °C
466GB Seagate ST9500325AS (SATA) 25 °C

Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW TS-L633A

GeluidRealtek High Definition Audio
 
Laatst bewerkt:
Mastermindzh. Erg goede input. Alleen je opmerking wat garantie betreft is niet juist. Garantie vervalt niet als je de kast open maakt. Dat is wat fabrikanten ten onrechte roepen.

Klopt, de garantie vervalt niet. Maar probeer maar eens terug te sturen ;) dan begint het gezeik.

Want is de videokaart niet kapotgegaan toen meneer hem eruit haalde? (zo beginnen ze dan).


@jeroen, ik weet niet of je deze pc nog wilt bewaren (want is een redelijke goede), anders kan je daar de cd / dvd speler en de 2 harde schijven uit halen :p.
Dan kan de 1tb harde schijf weg en zou je kunnen denken voor een ssd (wat de pc 10x sneller lijkt te maken!)


Wat office betreft.... je hebt een paar keuzes

Koop office 2013 (129 euro...)
Download hem illegaal (mag natuurlijk niet!)
Probeer "LibreOffice"
Probeer google docs: docs.google.com

De laatste 2 zijn gratis, ik zou zelf voor libreoffice gaan (nee hoor voor illegale office maar dat mag ik niet zeggen).
De libreoffice suite werkt prima voor het normale werk! het enige wat je even moet doen is ervoor zorgen dat hij opslaat in doc en niet in odt

[CPP]Tools -> Options -> Load/Save (uitklappen) -> General -> Always Save As: (rechtsonder) veranderen naar: “Microsoft Word 2007/2010 XML”.[/CPP]


De build met wifi + dvd speler + assemblage: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/41637

De build zonder dvd speler zonder harde schijf maar met ssd + assemblage + wifi: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/74060


Ik persoonlijk zou zeggen pak de harde schijven + dvd brander uit de oude pc en ga voor die met ssd (60gb is genoeg voor windows + office + photoshop + nog 30gb over)


[edit]
Outlook zal je moeten kopen met office (mail is er niet meer in windows 8).

Een erg goede vervanging (lees: betere dan outlook) is thunderbird http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Thnx weer! :) Deze laptop bevalt super maar gaat naar mijn ouders, die van hen is zo goed als dood en ik wilde toch al voor wat anders gaan kijken..
 
Dan moet je voor het eerste linkje gaan! :D

Zit je alsnog onder de 600 euro en dat is MET legale windows :)
En dan heb je een veel betere pc dan die je eerst linkte ook nog!
 
Dan gaat die over niet al te lange tijd besteld worden, hij is nu helemaal compleet toch, of vergeten we nog een onderdeel? :p
 
Jup, alles zit erbij.


moederbord
ram
voeding
videokaart
kast
harde schijf
dvd schrijver
usb wifi adapter
windows
en assemblage

:D
 
Inmiddels in het bezit van de PC.. ben er erg blij mee.
Vandaag een 3e monitor gehaald alleen dat wil nog niet zo erg....

Ik wil mijn bureaublad uitbreiden naar beide extra schermen. Bij de beeldscherminstellingen staat wel een 3e scherm,
maar als ik van beeldscherm 3 de optie "Bureaublad uitbreiden naar dit beeldscherm", gaat beeldscherm 2 uit. Doe ik de
optie bij beeldscherm 2, gaat beeldscherm 3 uit...

Ik heb ook in de software van de AMD geluidskaart eea geprobeerd maar het lijkt er op of die hem niet detecteert?

1 zit op de VGA aansluiting, 1 op de DVI en 1 op de HDMI. De 3 schermen doen het wel afhankelijk van elkaar, en
ik kan er 2 tegelijk gebruiken, maar de 3e kan ik dus op de een of andere manier niet toevoegen.

Iemand enig idee wat ik fout doe? :p

Mijn videokaart is de, zoals hierboven genoemde AMD Radeon HD6670, welke geschikt moet zijn voor meerdere monitoren.
 
Het ziet ernaar uit dat de informatie op de 4launch website niet correct meer is (aangezien de foto van de videokaart is veranderd).

De 6670 ondersteund inderdaad 3 schermen, en zou dit dus ook moeten kunnen.
Nou herriner ik me dat ik voor u een kaart had uitgezocht (en nagezocht) met een Displayport (die nodig is voor eyefinity), de versie waar de winkelwagen nu naar linked heeft echter geen displayport.

Nu heb je dus een paar opties:
  • Stuur 4launch een mailtje en zij zorgen voor een andere kaart (is niet de eerste keer dat zoits gebeurt).
  • Gebruik een omvormer (usb -> vga).

Ikzelf zou voor de 2de gaan aangezien je dan de pc niet kwijt bent.

Al met al een lastige situatie.


[edit] Ik heb de oude foto gevonden, deze kaart hadden we uitgezocht: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/vb/1065-Sapphire6670CompBoxplusProduct.jpg Zoals je ziet ook van sapphire en dan wel met DP[/edit]
 
Oke, geen probleem kan gebeuren hoor. Met een omvormer VGA -> USB, dan sluit ik hem aan op de USB neem ik aan, zal hij dan wel vanzelf herkend worden? Of moet ik dan nog iets anders erbij doen?
 
Heb het zelf een keer gehad :p ik kreeg een heel andere usb stick dan het plaatje was. Dus ik ging kijken was het plaatje opeens verandert :D (ik heb hem teruggestuurd omdat ik deze usb stick niet mooi vond).

Ja U krijgt een klein kastje dat aansluit op een usb poort, vaak zit er ook een DVD bij voor de driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan