Fritz!box 7390 en pfsense

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
wij hebben de Fritz!box 7390 ADSL modem en daarop (port LAN1) de pfsense router.
alles staat toegeleten in het modem naar pf. maar kwam nu ineens dit tegen

Fritz%21BOX7390.png


Kan ik deze omzetten zodat pfsense geen local 192.168 ip krijgt maar een echt internet ip.?

mocht het mis gaan kom ik dan altijd nog wel op mijn modem met ip 192.168.178.1, als de boel om gevinkt is!
 
Die omzetting zorgt er (naar mijn idee) voor dat de Fritzbox zich als een switch/accesspoint gedraagt ipv. ADSL routermodem. Dus dat (o.a.) de Fritzbox geen DHCP server meer is etc.
Dat is niet wat je wilt, want dan is er (ook) geen ADSL verbinding meer mogelijk over de Fritzbox!

Dat verhaal over Operating mode is interessanter om om te zetten, vermits de pfsense in staat is om over de verbinding met de Fritzbox een (ADSL-)verbinding op te zetten. In dat geval zou ik verwachten dat de pfsense het publieke ip-adres krijgt, en (ook) een transparante Internet-verbinding heeft.

Tijs.
 
De pfsense is de enigen die op het modem zit (op LAN1).

Mijn bedoeling was meer dat de pfsense een ip krijgt van internet, en niet van het modem z'n 192.168 local ip.

dat er geen internet is op de overigen porten 2, 3 en 4. maakt dus ook niet uit.
ik neem aan dat ik er wel op kan met een pc (op een van die portjes (via dhcp ip krijgt).) om in de modem zelf te komen om als nog de boel terug te kunnen zetten.

Fritz%21BOX7390-2.png


zo hat ik bedacht het in te stellen. krijgt mijn pf dan een ip dat nu het modem krijgt (en nu pf een 192.168.xx.xx)
 
Er verandert (vanuit mijn standpunt) helemaal niets aan mijn vorige posting: Zet je het om naar Internet Connection via LAN 1, dan is de Fritzbox géén ADSL modem(-router) meer, en dus kun je dag zeggen tegen je ADSL verbinding.

Tijs.
 
il wil dat het ook geen adsl modem -router meer is, het moet zien als een normaal modem, nu een router geeft een 192.168.xxx.xxx ip uit, en ook naar pfsense.
pfsense zou een extern ip adres moeten krijgen. en adsl modem (router funxie uit)

zal op deze manier de pfsense dan wel een internet ip toelaten en niet van de router (zoals nu) 192.168.178.xxx
 
Lees nog 1x goed wat ik schrijf: dan is de Fritzbox géén ADSL modem(-router) meer, daarmee bedoel ik dus ook de modem functionaliteit.

Tijs.
 
Alle informatie die ik me bij je verhaal kan voorstellen staan gewoon in mijn allereerste posting. Verder onderzoek van jouw kant is nodig om te zien of pfsense zelfstandig een adsl verbinding kan opzetten, met de Operating mode van de Fritzbox op "Use Fritzbox as a DSL modem"

Tijs.
 
dat zal niet gaan, adsl is telefoonlijn. die kan niet in een Wan port.
er moet dus zoizo een modem tussen, en dit doorlaten naar pfsense.

ik heb zelf ziggo, en door in de kabelmodem het mac adres van de wan (van pf) in te voeren krijgt pfsense het internet ip adres.
 
a, ik snap hem.
Internet connection via LAN 1

dan is de adsl-modem als kabelmodem te gebruiken via PPPoE of automatic IP van dhcp-Server.

of danwel SWITCH!.

nu zie ik het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan