Computer bereiken vanuit buiten mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mortifera

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Berichten
6
Beste iedereen,

Ik ben vandaag een beetje in de weer geweest met poorten openen, statische IP instellen enz.

Ik heb veel films op mijn harde schijf staan, en wil deze ook kunnen bereiken als ik niet bij mijn computer bent. Mijn internet is snel genoeg om dit te streamen.

Ik kan nu films sturen naar mijn iPad via VLCstreamer, als het goed is kan ik dat ook via buiten mijn huisnetwerk doen.
Ik heb ook mijn harde schijf in mijn thuisnetwerk gedeeld.

Mijn doel: Ik wil de films naar een andere computer, buiten mijn thuisnetwerk, streamen.

Iemand enig idee hoe dit moet? het liefst zou ik een soort gelijke manier als via het thuisnetwerk. Ik wil het niet via de cloud doen, mijn desktop staat altijd aan dus dit lijkt mij ook niet nodig.

[Edit] Kleine toevoeging: Ik wil mijn computer bereiken al ben ik zelf niet thuis, dus er moeten niet nog handelingen verricht moeten worden op de sturende computer.

Met vriendelijke groeten,

Mortifera
 
Laatst bewerkt:
Is teamviewer ook om bestanden te streamen of desnoods van mij computer af te halen?

Kleine toevoeging: Ik wil mijn computer bereiken al ben ik zelf niet thuis, dus er moeten niet nog handelingen verricht moeten worden op de sturende computer.
 
Ja kan allemaal, ik gebruik het zelf ook, ik use het dan van school en dan neem ik mijn computers thuis over. heel handig!
 
Let er wel op dat Teamviewer alleen gratis is voor prive gebruik. Wanneer je dit vanuit een zaak/bedrijf wilt doen dien je wel een licentie te kopen!

Verder veel succes :)
 
Er zijn vanzelfsprekend meer mogelijkheden, afhankelijk van de grootte van de films denk ook aan Skydrive, Dropbox achtige mogelijkheden.
Voordeel is dat je het bestand 'al biinnen' hebt, op afstand streamer, ben je erg afhankelijk van 'gedeelde' bandbreedte. En dat kijkt niet prettig :(

Crossloop is een gratis teamviewer-achtige.

Ik denk niet dan je de film uitgaat kijken met Teamviewer, want die gooit in de Free versie geregeld de verbinding eruit (met de melding :"u weet toch wel zeker dat niet voor professioneel gebruik is.") Hint: gaan truccen met een progje dat doet alsof je actief blijft?
 
De cloud opties als skydrive en dropbox zijn niet toereikend, wil mijn gehele bibliotheek ten alle tijden kunnen raadplegen

Mijn versturende bandbreedte is wel voldoende (computer kan zo'n 50 MB/s uploaden zonder problemen)

Een andere optie is dat ik het bestand eerst even overzet naar de ontvangende computer. Dit werkt soms beter dan streamen.

Crossloop en teamviewer ga ik uitproberen.

Wat ik wil is simpel: 1 folder (waar al me films staan) kunnen bereiken vanaf buitenaf.

Nog andere opties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan