Geen internet met draad

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBrunt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Berichten
13
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen een nieuwe laptop.
Dit betreft een Medion Akoya p7818. Er zit hier 750GB schijf in, 32gb SSD, Intel core I5-3210m en een Nvidia Geforce GT730M.
De laptop wordt bestuurd door windows 8.

Ik heb hem toen aangesloten op internet via WIFI.

Echter heb ik sinds die tijd dat mijn internet soms weg is. Dit gebeurd dan ook op de andere laptop.
Na een tijdje hebben de andere laptop en de nieuwe weer verbinding met internet. Ik dacht dat dit te maken zou hebben met mijn provider en heb er geen aandacht aan geschonken.

Vandaag speelde ik een spel online en zag ik dat mijn ping soms rond de 5 ms zat en soms veel hoger.Tevens heb ik dan een hoop lag. Dit gebeurd om de zoveel tijd.
Ik had hiervoor, met mijn oude laptop, geen last van. (zelfde spel)

Ik vermoedde dat er ergens iets verkeerd staat aangevinkt of dat wificard niet goed werkte.
Ik heb daarom een draad rechtstreeks van mijn router naar mijn laptop getrokken. Alleen krijg ik daar ook geen internet mee. Met wifi nog wel.
Bij die verbinding (draad) staat onbekend netwerk en beperkt. Er staat ook ethernet. Ik heb nergens een lan-verbinding staan.
Hebben jullie idee wat het probleem is? Kan het één en ander met elkaar te maken hebben?

OJA mijn virusscanner is kaspersky en ben een NOOB met computers...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Nee, hij doet het niet bij alle ingangen en de andere laptop doet het gewoon met dezelfde draad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Tbrunt,

Bij Apparaatbeheer kan een instelling verkeerd staan, kijk of daar een geel uitroepteken staat, bij een onderdeel. Aangezien ik Windows 8 niet ken, kan ik niet precies zeggen hoe je daar kunt komen. Bij Windows 7 is het rechtermuisknop op Deze computer, gevolgd door Eigenschappen. Daarna tabblad Apparaatbeheer. Mocht je dan een geel uitroepteken zien, klik daar dan dubbel op. Volg verdere instructies, die dan in beeld verschijnen. Hopelijk levert het iets op.

Groeten,
 
Helaas nergens een uitroepteken te bekennen bij apparaatbeheer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
router al eens een 20-tal seconden vd stroom gehaald? Wat is het merk en type trouwens van je internet router?
 
Ja, dat had ik geprobeerd.

Dit berichtje tik ik zojuist met mijn bekabelde internet op de nieuwe laptop.
Ik heb de netwerkadapters gedeinstalleerd en de laptop opnieuw opgestart. En nu doet hij het dus gewoon.

Nu ff checken of mijn ping en lag ook weg zijn zo wireless als met wire :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm de ping en lag hou ik. Enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik had het met mijn vorige laptop niet...
 
Reset je router eens naar z'n fabrieksinstellingen. Er zou ergens een knopje moeten zitten met reset waarmee je met een naald in kunt komen. Hou deze knop 20 a 30 sec ingedrukt.
 
Dat heeft ook niet geholpen.
Het meeste last heb ik met wireless.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@TBrunt:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger dus topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:
 
dat is geen typering van Sitecom. De type aanduiding begint meestal met WLR- ; WLX- of WLM-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan