geen beeld in Windows Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Berichten
231
Opeens heb ik (op Acer laptop met Windows 7) geen beeld meer in het scherm van Windows Moviemaker bij een .avi filmpje. Het geluid speelt wel correct af maar het schermpje blijft zwart.
Voor de zekerheid laatste versie van Windows Essentials geinstalleerd, met zelfde resultaat.
Wat nu?
jantien
 
Laatst bewerkt:
een avi zegt niet zo heel veel, het gaat er meer om wat er in zit (de codec)
Haal zo'n avi eens door gspot heen en plak hier een screenshot

www.headbands.com/gspot/

Heb je wel eens een codec pakket geinstaleerd?? zo ja welke
 
betr.codecs.jpg screenshot via gspot

Heb zelf nooit codecpakket geinstalleerd want ken ook niet de functie ervan.
jantien
 
Beste Radadam,
Het lijkt of mijn laptop codecs heeft en dat de filmbestandjes die ik gebruik geen codec nodig hebben.
Klopt dat?
En weet je in welke richting ik dan de oplossing moet zoeken?
In elk geval nog dank voor je snelle reactie.
Op codecs zal ik gaan studeren.
Groeten,
jantien
 
Alleen voor de video is een codec nodig, maar die heb je gelukkig.
Het enige wat je nog zou kunnen doen is het bestand converteren naar een ander format en het dan nog een keer proberen.
 
Dat zal ik proberen, maar wat onbegrijpelijk dat zoiets van de ene dag op de andere kan gebeuren.
In elk geval dank voor het meedenken.
 
Graag gedaan ;)
Laat ook even horen of het wel werkt ;)

Groeten,
Radadam
 
Nee, werkt niet.
Geconverteerd van .avi naar .wmv vanuit de gedachte dat dit toch in elk geval in een windows-programma moet werken.
Dus niet.
Weet het even niet meer.
 
Je kunt nog kijken of een ander bestand wel werkt, zo niet logt het aan je programma.
 
Hallo,
Heb ik geprobeerd, zonder resultaat.
Het zal dus het programma zijn. Maar, dat heb ik gisteren al vervangen door de nieuwste versie van Windows Essentials te downloaden.

Misschien is daarbij mijn bestaande Moviemaker intact gelaten?
Ik kan echter niet overzien wat er gebeurt met andere programma's als ik eerst W.Essentials volledig verwijder en pas dan de laatste versie download.
Loop ik risico?
 
Als je het hele pakket deinstalleerd is de kans groot dat je al je persoonlijke gegevens kwijt bent.
Als je dat niet wil kun je overwegen een andere movie maker te gaan gebruiken.
 
Graag tip voor eenvoudige moviemaker.
Heb Moviemaker apart verwijderd en na herstarten van Windows weer gedownload.Werkte niet.
Heb Essentials volledig verwijderd en opnieuw gedownload. Werkte niet.
Dus als je iets kunt aanraden, hoeft niet gratis te zijn, maar vooral niet te gecompliceerd.

Prettig weekend gewenst,
jantien
 
Gratis zijn onder andere Virtual Dub en ZS4 Video Editor. Ander (betaalde) mogelijkheden zijn Corel video studio of Adobe video, de laatste kun je bij mij weten kopen voor beginners of gevorderden.

Dit is zomaar wat, ik weet niet wat je precies wilt, mocht dit niks zijn: op Google staan vast genoeg reviews ;)

Groetjes,
Radadam
 
Ik ga zoeken. Ben wat huiverig geworden voor spyware, vandaar vraag om advies.
Ik kom er nu wel uit.
Maar het steekt dat ik geen verklaring heb voor de weigering van Moviemaker.

Hartelijke groeten,
jantien,
 
speelt de film wel af in bijv vlc media player, zo niet is het idd een codec issue.
Installeer dan de laatste codecs, een goed is bijvoorbeeld die van www.codecpack.nl of de cccp codecs.
Beide installeren dan de meest gebruikte codecs op je systeem.
 
De film speelt overal in af.
Codecs zijn (dankzij Radadam) gecontroleerd en blijken aanwezig.
Ik raak ervan overtuigd dat het gezocht moet worden in de combinatie van mijn laptop (Acer) en iets met Windows.
 
Als je een NVIDIA videokaart hebt kan het zijn dat je probleem opgelost kan worden door het update van de driver.
 
http://support.microsoft.com/kb/2670838?wa=wsignin1.0
Bovenstaand artikel kreeg ik via de Microsoft Community waar ik mijn probleem ook maar heb gemeld. Er is inmiddels meer aan de hand -geregeld krijg ik een blauw scherm.
Uit bovengenoemd artikel maak ik op dat een recente windows update niet compatibel is met mijn Acer laptop. Ik moet dat artikel nog rustig lezen. De vertaling lijkt me krakkemikkig, dus dat kost me wel even.
 
Via Intel website nieuwste driver van grafische kaart geinstalleerd. Heb nu wel beeld in het voorbeeldscherm van Moviemaker. Maar in het bewerkingsdeel rechts, zie je één statische afbeelding die tot het eind van de film wordt herhaald. Het enige wat daar beweegt is de verticale lijn.

Ik kan me nu wel behelpen in moviemaker maar goed is het nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan