modem naar router

Status
Niet open voor verdere reacties.

r8gingbull73

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Berichten
6
Beste mensen.

Ik heb een vraag.

Ik heb van ziggo een cisco modem in mijn meterkast! daarvanuit heb ik een kabel naar de huiskamer.
in de huiskamer heb ik de kabel aangesloten op mijn router.
daarvanuit heb ik het bekabeld op mijn htpc,xbox,ps3,tv kastje. (liever bekabeld)

Hier komt het.

Vanuit de meter kast heb ik via mijn cisco modem (uitgang 2 bv) naar de 1ste etage aan mijn pc gesloten.( mijn router staat er los van)
Nu wil ik op een netwerk zitten.

Dat gaat niet.

Ik wil b.v. downloaden op 1ste etage en beneden met HTPC ( XBMC) streamen.

Op mijn andere huis lukt het wel omdat ik alles op mijn eene router had aangesloten.

En ik wil dat mijn HTPC en PC 1ste etage op elkaars netwerk zitten middels thuisgroep of netwerk.

Wat voor mij geen optie is dat ik de router in de meterkast plaatst en de modem er op zet.

Want in de huiskamer wil ik bekabeld op mijn media systemen hebben.

Ik had vernomen dat ik mijn router DHCP moet uitzetten zodat ik ik mijn pc zie op de 1ste etage.

Kan iemand mij stap voor stap helpen?

Toch nog een vraag.
NAS dat moet natuurlijk ook op mijn router zijn aangesloten?
dan kan ik op de 1ste geen contact maken omdat die is verbonden met mijn modem.

Ik heb geen NAS zat er alleen aan te denken.


Alvast bedankt mensen voor jullie hulp.
 
Die Cisco van Ziggo zal wel geen modem zijn maar een router met ingebouwde modem. Geef eens het merk en type op (waarschijnlijk zal dit een CISCo EPC3925 zijn of zo). Geef dan ook het merk en type van je eigen router.
 
mijn cisco is EPC3925
Mijn router is ASUS rt-N66U (in bestelling want mijn WNDR4500 is stuk gegaan en krijg daarvoor mijn geld terug)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké, maar is dan een switch beter dan een router voor wat ik wil.

Bvd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een switch zou inderdaad stukken simpeler zijn, kabels erin en je bent vertrokken. Alle aansluitingen zijn dan wel bedraad natuurlijk. Is het draadloze signaal vd Cisco overal in huis goed te ontvangen?
 
een switch zou inderdaad stukken simpeler zijn, kabels erin en je bent vertrokken. Alle aansluitingen zijn dan wel bedraad natuurlijk. Is het draadloze signaal vd Cisco overal in huis goed te ontvangen?

Ik zat te denken.

Als ik mijn cisco router in de huiskamer zet. Een switch in de meterkast. Zodat ik op de eerste etage mijn pc bekabeld is.
Dan op de 2e etage een draadloos router sitecom n300 ( ik heb daar een draad aansluiting ) die ik nog heb aansluiten zodat mijn pc op de 2e etage ook is aangesloten bedraad.
En wireless heb op 2e en 1e etage met goede signaal.

Dus huiskamer alles bekabeld plus wifi van cisco. 2e etage sitecom en wifi.

Ik zal wel dan twee verschillende wifi verbinden hebben.

Of weet u een andere oplossing.
Signaal versterker of plug in etc.

Vrg.

En bedank voor u hulp
 
je Cisco moet het vertrekpunt zijn voor de rest van je netwerk. Je wil geen pc rechtstreeks op Internet hangen. Bovendien heeft die Cisco toch ook een ingebouwde switch (er zitten 4 lan-poorten in). En je kan 1 wifi netwerk maken: op beide routers stel je daarvoor dezelfde SSID, paswoord en versleuteling in. Alleen dien je het wifi kanaal op beide toestellen minstens 5 uit elkaar te leggen. Stel je de Cisco op kanaal 1 in, zet dan de Sitecom op kanaal 6 of 7.
Controleer wel eerst dmv een programma zoals inSSIDer op welke kanalen je buren zitten uit te zenden en probeer daar ook zo ver mogelijk vanaf te blijven.
Je ging toch een ASUS krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan