Netwerk kaart doet het niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

bangbros

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
9
Beste mensen ,

Ik heb een acer ferrari 4000 series laptop.
Maar nou heb ik een probleem met het internet.
Draadloos internet werkt wel maar gewoon internet met de kabel niet.
Als ik de 1394 - verbinding (zo heet die netwerkkaart) probeer te herstellen staat er dat de TCP/IP niet voor deze verbinding is ingeschakeld.
Ik heb al instellingen proberen te veranderen maar het lukt niet :( .
 
1394 is firewire en is staat niet voor je ethernet adapter. Als je netwerkcentrum opent en naar adapter instellingen aanpassen gaat, krijg je het overzicht en daar zal gewoon je netwerk adapter tussenstaan. Als je een ethernet kabel inplugt, kan je beter je draadloos uitschakelen.
 
Als eerste eronder :

1394-netwerkkaart

Als tweede eronder :

broadcom 802.11g netwerkadapter ( daar staat bij het kaartje een rood kruisje )

Maar die broadcom is voor draadloos internet dus daarom heb ik dat uitgezet
 
Laatst bewerkt:
ga eens naar start - uitvoeren - typ in dat venstertje cmd en in het venster dat je dan krijgt typ je ipconfig/all. Post eens het resultaat daarvan.
 
Ok, schakel in Apparaatbeheer die Broadcom met het rode kruis weer in (& dus nee, dat is je draadloos niet want die doet het), OK, sluiten, herstarten.

Ga dan naar Configuratiescherm, Netwerkverbindingen & kijk of de Broadcom verbonden is.

Contrazoom was de spatie vergeten in ipconfig /all. ;)
 
Ik heb gedaan wat je zei , en me internet kabel zit er gewoon in maar hij doet het nog steeds niet.

dontwork.png
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik zie het er inderdaad nog niet bijstaan. Controleer nog even in Apparaatbeheer onder Netwerkkaarten of daar een Broadcom staat met een rood kruis of geel uitroepteken, & onder Overige apparaten of er iets van netwerkcontroller staat met een geel vraagteken.

Broadcom maakt vnl. geintegreerde moederbord-netwerkkaarten, dus je zal wel een driver missen. Geef even het merk.model/type/versie-nummer van je computer, dan kijk ik morgen wel of ik dat kan vinden, als niemand me voor is.
 
Nee die broadcom met dat kruisje was die draadloze netwerkverbing want als ik de draadloze verbinding uitzet staat kruisje erweer en het staat ook onder de draadloze netwerkverbinding dat die kaart zo heet. Acer Ferrari 4000 serie laptop. hier een afbeelding hoe het apparaat beheer eruit ziet look.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
@TheKnigt
ff bitneuken, ipconfig met of zonder spatie maakt niet uit, probeer maar.:p
 
In die driver staan drie bestanden eentje is een sys bestand die moet ik denk ik hebben want de andere is een kladblokbestand en de andere krijg ik beveilingscatalogus ofso .. maar dat sys bestand wilt niet openen.. dus hoe moet dat ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan