mediabox (mede8er) staat niet meer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

CreaLynn

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
7
Sinds n jaar heb ik een mede8er. Sinds een week staat die niet meer in mijn netwerk. Wel bij multimedia-apparaten, maar niet meer bij computer. De mede8er doet het wel en kan er ook gewoon films mee afspelen, maar omdat ik m niet meer kan vinden in mijn pc (windows 7) kan ik er geen nieuwe films meer opzetten. Alles al diverse malen ontkoppeld en aan en uit gedaan. zelfs systeemherstel gedaan naar 4 weken terug, firewall uitgezet maar niets helpt. Ik krijg m gewoon niet meer in mijn netwerk te zien. Ook alle kabels gecontroleerd. Het gebeurde wel vaker, maar als ik dan alles even aan en uit deed, dan was die daar weer. Ik heb totaal geen verstand van computers en hoop dat iemand mij in gewoon jip en janneke taal kan helpen. Heb ook al op internet gezocht maar daar snap ik echt helemaal niets van... HELP!
 
Hoi CreaLynn,

Hetzelfde probleem hier ook gehad. Het probleem is in de meeste gevallen simpel op te lossen, namelijk zo:

Ga naar instellingen op de mede8er en kies voor netwerk.
Zoek nu naar de functie UPNP, deze staat waarschijnlijk aan. Zet deze uit en zet hem dan weer aan. (lekker duidelijk hè :))
Nu ga je proberen om via de pc weer verbinding te krijgen. Als het goed is zie je hem nu weer.

Als dit niet zo is zijn er andere mogelijke problemen, zeg het dan gerust en dan zoeken we een oplossing :)
 
Dank je wel Hiddehoi. Het staat er idd heel eenvoudig en ben naar instellingen op de mede8er gegaan, maar daar geen kopje met netwerk kunnen vinden. ook de UPNP niet kunnen vinden..kan het zijn dat het mogelijk ergens anders staat in de mede8er?? Ik zoek nog even door :(
 
hee gevonden.. ik probeer het nog even...Nee helaas. is niet gelukt. Denk ook dat het aan mijn pc ligt, omdat er wel mede8er staat bij multimedia-apparaten. maar niet bij computer :(
 
Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan jouw computer, omdat ik precies hetzelfde probleem had ;). Maar goed, welke mede8er heb je als ik vragen mag?
 
Ik heb n : MED450X2. Er staat bij mn netwerken ook n SAMBA mapje en ben er net achter gekomen dat die ws ook van de mede8er is. Die stond er eerst niet.
 
Klopt, jouw mede8er heeft een sambaserver (zeg maar windows voor mede8er) om te draaien. Als je naar instellingen gaat staat er dan nergens iets van netwerken o.i.d.?

Dit staat in de handleiding: ga naar instellingen/settings. Ga dan naar netwerk/network en zoek NAS. (network attached storage). Dit heb je nodig. Zoek deze en zet hem uit en dan weer aan.

Als je dit niet kan vinden doe dan de mede8er niet uit zetten, maar haal de stroomplug uit de achterkant. Doe hem na 30 seconden er weer in en waarschijnlijk zie je hem dan weer op de computer.
 
De mede8er uitzetten had ik al diverse keren gedaan, zonder resultaat maar zie nu eens. met de NAS helpt het wel en hij doet het weer.. Jeetje. als ik dat had geweten dat het zo simpel is. Ik ga snel op internet zoeken naar de Nederlandse handleiding. Heel erg bedankt Hiddehoi. Ik ben heel erg blij met je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan