Achtergrond weghalen Photoshop Elements 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Dat achtergrond weghalen blijft maar een crime voor me. Maar in PSE11 met magisch extraheren kom ik een heel eind: Heb wel een les nodig, mogelijk ook voor anderen een welkome aanvulling om definitef te weten hoe het moet. Met voorgrond penseel object aan de randen(binnenkant randen of maak het niet uit waar je aanstipt?) aanstippen. Met achtergrondpenseel achtergrond aan stippen. (Maakt het wat uit waar?? of rondom, dichtbij, het object??) Dat lukt.Dan krijg ik het object los van de achtergrond. Achtergrond het bekende ruitjes patroon. Wat moet ik nu doen om die ruitjs weg te krijgen??? Opslaan ?? Wat moet ik exact doen om de achtergrond een andere kleur te geven. Met dat emmertje wordt het hele beeld dezelfde kleur.Iemand die me dit nou eens goed kan uitleggen zonder al teveel abracadabra ben ik eeuwig dankbaar :)
 
Beste egkok,

Als ik het goed begrijp ben je al zover gekomen om op de achtergrond blokjes te krijgen toch?
Zo ja, op je scherm staat een rijtje met lagen. Elke laag bij elkaar maakt het complete plaatje. Als je een nieuwe laag maakt, vul deze dan met de gewenste kleur. De nieuwe laag sleep je naar beneden in het lagen venster. Op deze manier staat de kleur op de achtergrond van al het andere.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd

mvg

jopi328
 
ik zie rechtsboven maar een laag dat is de afbeelding met blokjes. Ik kan daar een nieuwe laag maken en kleuren dan heb ik dus twee lagen. Hoe krijg ik nu de nieuwe laag als achtergrond bij het uitgelichte beeld.
 
Door de laag met de kleur naar beneden te slepen. Zo komt de rest op de voorgrond
 
Begin het door te krijgen echter een beeld met al een gelijke achtergrond krijg je toch nauwelijks of helemaal niet correct los. In photoshop misschien wel maar blijft toch primitief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan