streamen met arcadyan experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

geussie

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
9
Hallo,
Sinds een week hebben wij de experiabox van KPN, maar kan nu niets meer streamen vanaf mijn computer.
We hebben een poort open gezet waarmee we de mediaspeler wel op de computer zien en bestanden kunnen uploaden, maar de mediaspeler (AC Ryan Playon!HD) ziet nog steeds geen computer.
De optie om een extra router ertussen te zetten en extra kabels te trekken willen we eigenlijk vermijden.
Is hier een oplossing voor?
 
Onduidelijk verhaal:
a. Zijn computer en mediaplayer in hetzelfde netwerk (dus die van de experiabox) of zitten ze beiden op verschillende routers
b. Indien op verschillende routers (dus op verschillende netwerken): Was dat niet ook al het geval vóórdat de Arcadyan geleverd werd?
c. Indien wel op dezelfde router/netwerk: Waarom zet je een poort open?

Tijs.
 
Excuus ik heb ook niet heel veel verstand van computers...
a. ja deze staan alle2 in hetzelfde netwerk (van de experiabox) ik had voor mezelf de mogelijkheid bedacht om de verbinding van de computer naar de mediaspeler via een aparte router te laten gaan (zo werkt het streamen wel), maar wil dit het liefst vermijden.
Dat zit er als volgt uit:
een kabel (internet) vanaf de experiabox naar de router en de computer en de mediaspeler zijn verbonden met deze router.
de experiabox dient nu alleen nog voor de tv-ontvanger
b. Voor de experiabox geleverd werd,zag ik bij ziggo en liep alles via 1 router
c. er moest een poort van de experiabox open gezet worden omdat er anders geen verbinding ontstond tussen de mediaspeler en de computer (hierover is heel veel te lezen op google.). Nu is er vreemd genoeg wel verbinding, maar kan alleen de computer de mediaspeler bereiken en de mediaspeler niet streamen vanaf de pc

Na veel speurwerk via google blijkt de experiabox enorm beperkt te zijn, maar er blijken toch mogelijkheden.
Ik heb ze alleen niet kunnen vinden.

Hopelijk kun je wat met deze info.

Sijmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan