Error als ik via remote desktop inlog

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
124
Hallo Forumleden,

Geen idee of dit het juiste forumonderdeel is waar ik mn vraag kwijt kan, maar dit leek mij de meest logische.
Als dat niet zo is, alvast sorry, en aan de moderator, verplaats em dan maar naar de juiste forum.

Ik heb een probleem als ik op een andere computer in ons netwerk inlog via remote desktop.
Na ongeveer 1 minuut krijg ik de melding dat er "iets" is fot gegaan waardoor remote desktop wordt afgesloten.
Ik kan dan kiezen voor de buttons "debug", "Send report" en "Don't Send".
Welke optie ik ook kies, ik wordt er gewoon keihard uitgekickt.

Echter, versleep ik het "fout"-venster, dan kan ik gewoon mn dingen doen op de andere computer !!!!!!

Ik heb via de event-viewer van het computer-managment systeem de volgende melding achterhaald:
Clipboard01.jpg

Inmiddels heb ik ook achterhaald dat x2utilh8.dll een onderdeel is van mn printerdrivers (Xerox Workstation)

Wie-o-wie heeft er een oplossing voor dit probleem ????

Thx alvast

Willie76
 
Kan ik hieruit concluderen dat de problemen zijn begonnen na het installeren van de printerdrivers?

Jasper
 
Probeer eens de lokale printer niet mee te nemen in de extern bureaublad-sessie (dus Printers uitvinken op tabblad Local resources / Lokale bronnen binnen Extern Bureaublad (mstsc.exe) vóórdat je op Verbinden klikt). Kijk of het probleem dan wegblijft (ik zou verwachten van wel).
Als dat inderdaad het probleem 'vermijdt', dan zou je kunnen kijken of de register-aanpassingen in deze link je probleem kunnen verhelpen als je wél weer printers wilt meenemen in de extern bureaublad-sessie.
PS: Ik ga ervan uit dat je verbindt met een 32-bits terminal-server/Citrix-server/werkstation terwijl je zelf een 64-bits Windows versie gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thx Tijs,

Het uitvinken heeft idd geholpen !!! Ben de melding nu kwijt.
Je aanname van 32- en 64-bits is net andersom. Ik werk op een 32-bits systeem (XP), en maak contact met een 64-bits (Win7) computer.
Geldt dan dezelfde link ook nog steeds ???

Thx so far
 
Nee, dan geldt de link niet.
Dus een oplossing heb ik niet, alleen de workaround van geen printers meenemen in Extern Bureaublad.

Hopelijk komen anderen nog met tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Enige tip die ik verder nog zou hebben is het deïnstalleren van de Xerox printerdriver die je nu hebt (wel zeker weten dat je die op cd/dvd/memory-stick etc. beschikbaar hebt om evt. later te herinstalleren).
Daarna de Xerox Global Print Driver installeren die géén x2utilh8.dll installeert.
Download-link voor XP: hier
Ik beveel de PCL5 of PCL6 printer driver aan op die pagina, dus niet de PostScript variant (want is sneller).

PS: Check vóórdat je de Xerox Global Print Driver installeert of niet toch ('stiekem') de oude Xerox driver geïnstalleerd is gebleven. Start -> Uitvoeren -> control printers
Bestand -> Eigenschappen van server -> tabblad Stuurprogramma's -> Verwijder (indien die er toch nog staat) de Xerox printerdriver.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan