Vob bestand omzetten naar afspeelbaar bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Berichten
183
Ik heb jaren geleden een serie opgenomen waarin mijn zoon meespeelde.
Nu wil ik al die korte scenes in aparte kort afspeelbare bestanden van maken. ( zodat ik niet steeds de gehele dvd hoef af te kijken.)
Ik wil ook een kort stukje uploden naar facebook. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met DVD knife heb ik een klein bestand kunnen maken, maar deze is niet afspeelbaar binnen windows media player. Dat ondersteund hij niet.

Alvast hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Een .vob bestand is een onderdeel van een Video DVD Layout maar eigenlijk is het gewoon een mpeg bestand.
Hernoem dat bestand eens naar .mpg en probeer hem dan af te spelen.
 
In de dvd knife heb ik de scene geselecteerd en opgeslagen. Hoe wijzig ik het bestand van VOB naar .mpeg?

Thanks voor je ongelooflijke snelle antwoord trouwens!
 
Als je zegt dat het een vob bestand is ga ik er vanuit dat het bestand naam.vob heet.
Hernoem deze naar naam.mpg.
Hiervoor is het wel nodig dat de bij Windows bekende bestands extensies niet zijn verborgen:
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7extensies.htm
 
VLC media player ook niet.
Als ik uit knife het bestand opnieuw opsla onder VOD bestand geeft hij dit aan Knipsel.PNG
 
Knife ken ik niet.
Als VLC Player het ook niet kan afspelen dan ben ik zo'n beetje wel door de ideën heen.
 
Knife is een programma waarmee je een stukje uit een film kunt halen. Je kunt zelf selecteren van waar tot waar de scene moet lopen.
Dit heb je ook voor mp3. ( mp3 knife) Hiermee kun je ook bv een beltoon maken ipv dat je telefoon een heel nummer afspeelt. Heel makkelijk werkbare programma's.
Knipsel.PNG
Maarja...een mp3 is makkelijk te gebruiken... ik dacht,..dan kan dat ook wel ff met een stukje film...niet dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan