Kleuren bestaande jpeg, png, etc.. veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjalot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
3
Hallo

Ik heb het programma gimp geinstalleerd en wil nu graag bestaande afbeeldingen van kleur veranderen..
Bijv. zwarte lijnen roze maken.. Iemand enig idee hoe dit moet??

Ook wil ik graag weten hoe je een witte achtergrond transparant kan maken.. Dat als ik het bijv. op een zwarte pagina zet dat ik geen wit vierkant om de afbeelding heen krijg hoe doe ik dit???

Bvd.

Ow de kleur veranderen is gelukt :D Jeeejjjj

Ik wil nu alleen nog graag antwoord op hoe ik de achtergrond transparant krijg... :D

Heb ik het goed dat het iets met de alfa kanalen te maken heeft?? Moet ik deze juist toevoegen of verwijderen?? Of is dit totaal iets anders
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Heel erg bedankt!
Het is gelukt! Nogmaals dank!

Toppie!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hier ben ik weer, het verwijderen van achtergronden en veranderen van kleuren ging tot nu toe voor een leek als mij aardig goed maar nu stuit ik op het volgende...
Ik heb een aantal afbeeldingen waarbij de kleur niet bewerkt kan worden volgens het programma..

Hij geeft de melding : Tint / verzadiging werkt enkel op RGB lagen... Nu heb ik de afbeelding al transparant gemaakt in de hoop dat het zo wel zou lukken maar dit werkt niet... Wie weet hoe ik dit weer kan oplossen??? Moet ik zelf een RGB laag aanmaken? Is dit überhaupt wel mogelijk?? Nou bedankt maar weer...

Ik zit een beetje te googlen en begrijp ik het goed dat ik dit niet kan aanpassen omdat de afbeelding slechts uit grijswaarden bestaat?? of kan ik zelf de drie primaire kleuren toevoegen zodat het een RGB waarde krijgt??


O ook dit is alweer gelukt... Hahaha ik ga het nog leren! Ik de afbeelding via de optie modus omgezet in een RGB.. :D Prouddd
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik je niet mee helpen. Zelf gebruik ik altijd Paint.Net dat ik veel eenvoudiger in gebruik vind:
http://www.getpaint.net/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan