Netwerkadapter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackass

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
936
Hallo,

Na een paar niet mee intensief posten op helpmij maar eigenlijk al problemen waar ik tegen aan liep zo kon oplossen.
Ben ik hier toch weer met een probleem waar ik tot op heden niet uit komt.

Een win7 pc met een 10/100/1000 kaartje welke na een herstart geen gateway en goede dns binnen krijg.
Als je de snelheid van de kaart van auto naar 100 of 1000 vast zet werkt het wel weer.
Na een herstart moet je je snelheid aanpassen voordat het werkt.
Nieuwe windows ander slot nieuwe drivers vast ip/ dhcp niet blijkt te helpen.

Wie weet nog iets om te proberen.

Er voor staat nog een zyxel modem van telfort met een gigabit switch.
Andere pc's hebben dit niet in het netwerk.

Alvast bedankt.

Jackass
 
Niets aan te doen (behalve wellicht de kabel checken met een kabeltester): Als auto-negotiatie niets oplevert, dan zul je de snelheid + duplex vast moeten zetten, omdat niet alle netwerkkaarten en switches er samen uitkomen wat dat betreft. Natuurlijk ga ik er dan wel vanuit dat je een goede CAT6 of CAT7 of CAT5e kabel gebruikt, liefst zónder zelfgeknepen connectoren eraan (dus "compleet gekocht in de winkel").
Overigens begrijp ik niet waarom je elke keer die snelheid zou moeten aanpassen: Als je die eenmaal in Apparaatbeheer hebt vastgelegd zou dat de volgende pc-opstart ook zo moeten blijven staan.

Tijs.
 
Ik heb diversen cat5e geprobeerd zelf geknepen en uit de winkel.
Hij laat de instelling ook staan na een opstart maar dan werkt die instelling niet en zet ik hem weer op auto dan werkt het weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zegt in de startposting dat 'm moet vastzetten op een bepaalde snelheid + duplex. "Als je de snelheid van de kaart van auto naar 100 of 1000 vast zet werkt het wel weer."
Nu zeg je dat het alleen werkt als je 'm op Auto zet. "Hij laat de instelling ook staan na een opstart maar dan werkt die instelling niet en zet ik hem weer op auto dan werkt het weer. "
Ik begrijp de scenario's nu niet meer.

Tijs.
 
okee ik leg het stap voor stap voor misschien wordt het dan duidelijker.

1 pc start op ik krijg geen gateway en dns
ik zet netwerkkaart van auto naar 1000 vast.
Ik krijg gateway en dns alles werkt.
2 pc opnieuw opstarten
ik krijg geen gateway en dns met de instelling vast op 1000
Ik zet netwerk kaart op auto ( of 10 of 110.
Ik krijg weer een gateway en dns

En dit blijft zo herhalen bij elke herstart soft of hard reset
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Behalve een driverupdate (en een firmware-update van de bedrade netwerkcomponent en/of de BIOS (indien geïntegreerd op moederbord), mocht die beschikbaar zijn) is er vlgs. niets wat je kunt doen.

Natuurlijk kun je ook testen met een andere gigabit switch, maar misschien hebben dan weer andere bedraad aangesloten computers/laptops problemen. [Dit zal niet de bedoeling zijn.]
En je zou een andere netwerkkaart kunnen kopen en daarmee testen. [Dit zal ook niet de bedoeling zijn.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan