Netwerk harde schijf , film van afstand openen ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSilk

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
61
Ik heb een Netwerk harde schijf (Freecom Netwerk Drive XS) aan mijn router gekoppeld via usb, maar mijn vriendin wilt ook graag via afstand aan de films komen die op mijn netwerk schijf staan..

Ik heb al een ftp account voor haar gemaakt, en via ftp kan ze erin komen,, maar nu moet ze iedere keer de film eerst kopieren en dan via haar eigen laptop de film openen.
Is er een manier om ook via afstand de film te openen, of om op een andere manier inplaats van ftp erop te komen zodat ze de films en andere bestanden via afstand kan openen die op de HD staan ?

Alvast bedankt!



Edit: Mijn vriendin is gewoon bij haar thuis,, niet op hetzelfde netwerk
 
Laatst bewerkt:
Waarom koppel je in eerste plaats een netwerk schijf per usb aan je router en niet per netwerk kabel?

Voor het probleem van je vriendin: een netwerk schijf een geen streaming server. Ik denk dat het eraan ligt. Misschien is je freecom ook een dlna server, mits je ze per netwerk kabel aansluit en desnoods nog een gat in de firewall van de router prikt...
 
Waarom koppel je in eerste plaats een netwerk schijf per usb aan je router en niet per netwerk kabel?

Voor het probleem van je vriendin: een netwerk schijf een geen streaming server. Ik denk dat het eraan ligt. Misschien is je freecom ook een dlna server, mits je ze per netwerk kabel aansluit en desnoods nog een gat in de firewall van de router prikt...

Sry, ik zei het verkeerd, het is idd via de netwerk kabel gekoppelt
 
Volgens de handleiding kan je ook een media server configureren. Heb je dat al geprobeerd?
 
Nee nog niet geprobeerd,, hoe werkt dat ??
In de handleiding is het niet duidelijk hoe je het in een media server configureert.
 
Indien het in de handleiding niet verder is omschreven dan zal het zich vanzelf wijzen. Vermoedelijk moet je in je router Upnp aanzetten. Voor de rest weet ik het ook niet. Maar test eerst of het binnen je eigen netwerk met streaming werkt, de firewall aanpassen kan later nog steeds.
 
Probeer met je eigen laptop een film te streamen en te bekijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan