netwerk delen met buurman.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
55
Hallo, ik word er helemaal dol van. Ik speel thuis flightsimulator met de buurman in multiplayer. Het enige wat hij hoeft te doen is inloggen op de router.
We starten FSX in multiplayer en het werkt.
Na zo'n sessie blijft hij altijd eten en dat is vermoeiend. ;)
Het enige wat ik wil is dat hij bij hem thuis ook op mijn router kan inloggen. Hoef ik geen extra eten te maken en zou het toch moeten werken.
Ik zoek mij een breuk op internet en krijg alleen maar steeds ingewikkelder verhalen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
Ik heb win7 IIS en alles, maar hoe moet ik dat in hemelsnaam doen?
Ik ben oud, intelligent, pc deskundig maar ik kom er niet uit. Dus: Helpmij please!
 
Kan je buurman jouw WiFi signaal opvangen? Zo ja, dan kan je hem daartoe toegang geven en zit hij op jouw netwerk ;)
 
Logt de buurman bedraad of draadloos in? Maar persoonlijk vindt ik, dat je buurman via internet met jouw moet spelen en dat jij een gat in de firewall moet prikken...
Indien je buurman bedraad inlogt, kan je hem een lange kabel cadeau geven?
 
Ik woon tamelijk afgelegen. De Wifi haalt geen 800 meter en zo'n lange kabel wil ik ook niet voor hem betalen. Het zal via internet moeten. Ik zal dus een poort moeten openen in de router. Maar hoe?
 
Waarom niet (gratis) lid worden van een virtuele vliegclub.
Dan kunt u zonder moeilijk te doen samen met uw buurman vliegen, waar die buurman zich ook bevindt, zolang hij maar op internet kan.
Bovendien kunt u ook nog met andere vliegfanaten samen vliegen, als u dat wilt.
Ook leuk is de mogelijkheid om met elkaar te praten. Daar is wel een headset voor nodig, maar de rest (software e.d.) wordt door de vliegclub geregeld.
Er zijn internationale vliegclubs waar alles natuurlijk in het Engels gaat, zoals bijv www.ukatc.com (hier zitten ook een stel Nederlanders bij).
En er is een puur Nederlandse vliegclub: www.dutchflightnetwork.nl
 
Al die virtuele vliegclubs zijn te professioneel. Maar ik heb dmv "Hamachi", een gratis programmaatje, de oplossing gevonden. Er hoeven geen poorten handmatig geopend te worden en we "zien" elkaars pc.
Dus kunnen wen samen FSX spelen. Iedereen bedankt voor de inbreng.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan