Films Delen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lange86

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Berichten
25
Hallo Allemaal,

ik ben een beetje ten einde raad.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe 3D HD tv van Philips en een 3D blueray speler ook van Philips.

Ze zijn beide met het thuisnetwerk verbonden.

nu wil ik via de laptop bestanden streamen naar de blueray om vervolgens op tv te kijken.

Vanuit de blueray vind ik de laptop en speelt hij keurig alle muziek en films af die erop staan, BEHALVE de 3D films (MKV bestanden)

Hij herkent ze gewoonweg niet want ik kan ze niet eens selecteren, krijg niks te zien.
de blueray speler ondersteund dit wel, want dat is 1 van de redenen dat ik hem gekocht heb. Om dus 3D of MKV te streamen.

Enig idee wat het probleem kan zijn ? Bij voorbaat dank.
 
Weet je zeker dat hij de bestanden dan via de Blueray speler pakt en niet via de tv ?
 
:( MKV bestanden zijn vaak behoorlijk grote bestanden en ook meestal in HD vorm ''High Definition Video'' dus, en zeer hoge kwaliteit zijn ze ...kan je dan HD video ook mee afspelen ??

P.S. Jouw TV wel voor HD bestemd is....maar BlueRay player dan ook ??:( ...en heb je dan ook nog MKV en MKV in HD vorm !:D
deze MKV bestanden dat jij nu hebt, zal je makkelijk en snelst ! met ''WinAVI All-In-One Converter''( niet gratis ! ) op een DVD vorm ( VTS dus ! ) kunnen omzetten .......maar of die dan 3D blijft .....weet echt niet :confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb een Philips 47pfl6007 TV en een Philips HTB3510 home cinema set.

De films zijn bijvoorbeeld 3D HD bestanden die variëren van 10 tot 25 gigabyte in MKV formaat.

Volgens de specs van de home cinema ondersteund hij dit gewoon.
 
:( ALS maar Home Cinema set ( DVD Player dus ook ? .. ) ondersteund HD zal moeten lukken....:thumb: maar ik heb begrepen dat je via laptop die naar DVD player streamen wil en dan via TV afspelen vervolgens ook wil ..??:( dan ben bang dat ergens is wel wat toch bij streamen mis , en/of bij grote van bestand ( en/of is MKV beschadigd ? ) ...
Hoezo doe je niet op DVD vorm omzetten ?? zal je zeer zeker dan kunnen afspelen .....is het 3D van belang dan ??
ALS jij wel deze MKV via laptop afspelen kan , ..... dan hoezo wil je streamen op DVD player ??? hoezo niet direct op TV streamen of afspelen ?? :(
 
Laatst bewerkt:
TV ondersteund de MKV bestanden niet.. en waarom 3D ? Als je zo dikke tv heb thuis dan wil je toch ook van het 3D effect kunnen genieten.?! Anders had ik net zo goed een normale LED tv kunnen kopen.
 
:( Oke oke ...:thumb: je wil 3D niet kwijtraken dus..... dan denk toch dat probleem zit in die grootte van bestand, of ALS je die ook via laptop niet afspelen kan, ..... dat je streamen naar DVD Player ook niet kan ....:confused:
 
a. 2d films in MKV worden wel gezien en afgespeeld op de htb3510?
b. HOE stream je de MKV's? Gewoon als het openen van een MKV vanaf een gedeelde schijf of gebruik je een of ander DLNA-compatible programma ervoor? Indien het laatste, dan zal het aan dat DLNA programma liggen, die de 3D MKV's niet (her-)kent / niet kan presenteren / niet kan transcoderen etc.

Tijs.
 
2D MKV heb ik nog niet geprobeerd, zal zo even kijken. De grootte moet volgens mij niet zoveel uitmaken denk ik. En ik gebruik verder geen programma ofzo. Ik open gewoonweg vanuit het blueray menu de laptop en dan naar het mapje films. Waarin dus AVI bestanden staan maar ook MKV. Alles ziet ie behalve de MKV.
 
Als 2d MKV wél gezien en afspeelbaar zijn, dan zou ik aan de volgende zaken kunnen denken (combinaties zijn mogelijk):
a. Eerst de tv instellingen zo zetten dat je 3d content wilt/gaat zien.
b. Codecs die in de 3D MKV bestanden worden gebruikt worden niet ondersteund door de speler. Ook framerates en/of resolutie van de MKV's zou een (compatibiliteits-)probleem kunnen opleveren.
c. De extensie van de gedeelde bestanden is niet .mkv maar wat anders [onwaarschijnlijk, maar toch even genoemd.]

Overzicht ondersteunde audio/video/codec van de speler: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als 2d MKV wél gezien en afspeelbaar zijn, dan zou ik aan de volgende zaken kunnen denken (combinaties zijn mogelijk):
a. Eerst de tv instellingen zo zetten dat je 3d content wilt/gaat zien.
b. Codecs die in de 3D MKV bestanden worden gebruikt worden niet ondersteund door de speler. Ook framerates en/of resolutie van de MKV's zou een (compatibiliteits-)probleem kunnen opleveren.
c. De extensie van de gedeelde bestanden is niet .mkv maar wat anders [onwaarschijnlijk, maar toch even genoemd.]

Overzicht ondersteunde audio/video/codec van de speler: hier

Tijs.


De ''normale'' MKV bestanden ziet hij ook niet.

Het rare is dat er in de product omschrijving staat dat hij o.a .MKV bestanden ondersteund.
Erg raar dat hij ze niet ziet, ben geneigd dat ding terug te brengen en een goeie Mediaspeler aan te schaffen.

De TV past zich automatisch aan naar 2D of 3D, afhankelijk wat voor media of uitzending er binnen komt dus dat is het probleem niet.

Het probleem is nog steeds dat hij .MKV compatibel is maar de bestanden niet weergeeft als ik de PC open via de Blueray speler.

Mediaspeler lost alle problemen op ?
 
De handleiding zegt niets over welke bestanden wel en niet VIA HET NETWERK af te spelen zijn, dus zou ik (net zoals jij) ervan uitgegaan zijn dat alles wat via USB-stick, (gebrande) dvd/blue-ray etc. te gebruiken is ook via het netwerk afgespeeld zou moeten kunnen worden.
Ik zou nog proberen of een LOKAAL aangesloten opslagmedium (USB-stick, gebrande Blu-ray data-dvd etc.) met een MKV erop wél wordt gezien en afgespeeld op de Blu-Ray speler. Indien ja, dan had Philips dat wel (veel) duidelijker mogen maken in hun brochures en handleidingen.

Advies over mediaplayer etc. heb ik niet, dat moet iemand anders beantwoorden. Hoort ook niet de "Internet delen en overige netwerkvragen" sectie van Helpmij thuis.

Tijs.
 
Heb nog even zitten rommelen en zoeken van het netwerk en krijg het niet voor elkaar.
Heb een Mede8or mediaspeler gekocht die o.a .MKV afspeelt maar ook de mediaspeler ziet de .MKV bestanden niet.

Een maatje van me die ook zo`n ding heeft thuis staan kwam er ook niet achter.
Op de een of andere manier ziet hij de bestanden in de gedeelde map gewoon niet.

Word er gek van, Haal de VHS wel weer van zolder xD.
 
probeer eens ps3 media server. daar mee kun je makkelijk alle soorten bestanden streamen. ik gebruik dit in combinatie met panasonic blu ray 3D home cinema. deze kan geen avchd zo van de pc afspelen. via ps3 media server werkt dit prima
 
@reinberto,

Ik heb de PS3 media server gedownload, en dan ?

Geen idee hoe ik het moet instellen om naar m`n 3D blue ray te streamen.

Via google kom ik er ook niet echt uit.

zou kunnen helpen met een aantal tips, hints, tutorial achtig iets ?
 
als je ps3 media server hebt gedownload en op gestart dan zou hij het meteen moeten doen zonder iets in te stellen (althans dat was bij mij zo). verder heb ik er ook nauwelijks verstand van. wat je ook nog zou kunnen proberen is die mkv films te converteren naar mp4. met avs video converter (niet gratis) kun je dat doen. met deze prog kun je ook de exact goede instellingen van de mkv file over nemen zo als beeld snelheid en audio output etc.
 
ook in 3D te zien dan ?

ik snap ook niet zo goed hoe ik via ps3 media ding moet streamen. hoe stream ik via dat prog een film naar me BR-speler ?

echt een leek.. haha sorry hoor
 
Ik ga het morgen eens proberen met een externe hardeschijf.

aansluiten op de Blueray spelert met USB en kijken of het dan wel gaat.
 
Mensen die hebben gereageerd. dank voor jullie hulp etc.

Probleem is opgelost.

Heb vanmiddag de mediaspeler ingeruild voor een Externe HD. Films op de HD gezet en aangesloten op de Blueray. draait als een tiet.
Wel ff een duur geintje dit allemaal, maar ben blij dat het nu eindelijk werkt zoals het hoort te werken.

Kan alles in HD en 3D kijken nu.

Nogmaals, dank voor alle hulp en antwoorden.

Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan