ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
836
Beste.

Ik heb nu sinds een jaar ongeveer een file server.
Het is eigenlijk gewoon een pc met wat hdd s waar w7 op draait maar vind ik persoonlijk nog altijd makkelijker dan bv free nas omdat ik nu ook torent s kan afhalen via remote torent.
en ook omdat het gewoon sneller is en minder problemen heeft bij mij.
Nu is mijn vraag of ik ook buiten mijn netwerk aan mijn bestanden kan raken bv met file zilla.
Ik ben niet heel handig met software en domeinen enzo dus kunnen jullie me aub helpen met het instellen van een ftp server.

Alvast bedankt.
 
Verplaatst naar de FTP server afdeling.
 
Als je de FTP-server eenmaal hebt geconfigureerd, kun je met het externe IP-adres van je computer de server buiten je netwerk bereiken.
 
ja heb ik gedaan ik heb fz server op mijn server pc gezet en dan een user gemaakt en een poort open gezet maar ik probeer het nu via mijn gsm en ik geraak er op als ik via wifi werk maar niet via 3g
heeft dit dan te maken met mijn 3 g die dit tegen houd of mijn telenet thuis

bedankt pascalboy maar ik gebruik nu file zilla en het begint te lukken
 
oke
euhm je hebt hem niet geportforward zodat hij nu alleen te gebruiken is in je eigen netwerk :p zoek je port en zet hem open!

(ja fz server is beter(niet eens aan gedacht ;S))
 
heb ik wel gedaan je moet je ip geven en dan begin poort en eind poort en dan een protocol ik heb beide genomen
 
Je ip4 aderes en de poort ?
(kom anders even voor kwart voor in de chat)
 
@groentje1,

Ik gebruik zelf ook filezilla server en heb deze ook openstaan.

Let er op dat je na het maken van een gebruiker ook een home map moet zetten (doet verder niks met dit feit)

Je moet in de router inderdaad je server aanwijzen met de daarbij horende poort.
Een succesvolle port forward op een linksys router ziet er zo uit:

portforwardx.png


Je ziet daar dat ik hem intern doorstuur naar de computer met ip adres 192.168.1.3
Dat moet jij dus ook doen (alleen dan jouw pc's ip).
Dat ipadres kan je vinden door het volgende te doen:

  • Druk op windowstoets + r
  • typ cmd in en klik op ok
  • type ipconfig /all en druk op enter
  • Zoek naar de "Ethernet adapter Ethernet" en pak daar je ipv4 adress
cmdj.png


Je moet er ook even voor zorgen dat jouw pc niet wisselt van ip's, dit doe je op windows 7 als volgt:

  • Klik met de rechtermuisknop op je interneticoontje naast de klok
  • kies voor netwerkcentrum openen (o.i.d)
  • kies links in de hoek voor "Change adapter settings" (adapter instellingen wijzigen)
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op je verbinding (ethernet vaak) en kies eigenschappen
  • selecteer daar internet protocol version 4 (TCP/IPv4) en klik op properties
    ipv4.png
  • Klik daar de radiobutton "use the following ip address" aan en vul de gegevens in (volgende foto staat waar je de gegevens haalt)
    staticip.png


Voor de DNS server heb je een aantal keuzes, je kunt die van je ISP (internet service provider, eg: ziggo) gebruiken of een andere (google = 8.8.8.8 en 8.8.4.4) die van je ISP kan je vinden in je router (bij linksys onder status -> router)

Na een korte tijd van geen internet zal je pc nu vermoedelijk verbinding maken.
Is dit niet het geval dan heeft waarschijnlijk een andere pc in het netwerk dit adres al.
Het is daarom slim om even in je router te kijken welke range van ip-adressen word uitgedeeld aan pc door het DHCP (dynamisch ip's)
bij linksys ziet dat er zo uit:
dhcpn.png

Je ziet hier dat ik het begin van het bereik op 10 heb gezet waardoor er dus 8 pc's een vast ip adres mogen hebben (2 t/m 9).
Een router reset zal wss helpen om alle ip's van de pc's te resetten nadat je een ander startbereik hebt ingevoerd.

================
Als dit alles gedaan is zou je bij je ftp server moeten kunnen doormiddel van je ip-adres + poort

Dat zou dus kunnen zijn 45.45.45.45:21, je logt dan in met je user die je in filezilla server hebt gemaakt.
Je ip kan je vinden op: http://cmyip.com/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan