Panasonic home cinema vind geen apparaten meer via DLNA

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
193
dag,
ik weet niet of dit in goede forum staat.
maar ik heb het volgende probleem

ik kon altijd video's en muziek afbeeldingen etc. streamen vanaf pc naar home cinema set via dlna functie op het apparaat. maar sinds de laaste weken wil hij dit niet meer. en hij vind de apperaten niet. hij vind zelden 1 pc, maar als ik daar dan in wil zegt hij kan geen bestanden vinden. de pc's staan verbonden in netwerk via kabel en 2 draadloos, en de home cinema staat ook draadloos. ik heb op alle pc's mediaservers ingeschakelt en alle bibliotheek mappen gedeeld zodat hij ze zou moeten zien. ik kan wel van pc naar pc streamen en kopieren zonder problemen. maar met de home cinema niet meer.
wat ik wel raar vind is ik kan op mijn telefoon dlna bestands delen inschakelen. en die word wel gezien door de home cinema.?

wie kan mij helpen dit raadsel op te lossen.


mvgr. Reinberto
 
Onduidelijke melding, maar ik zou het idee krijgen dat er geen sprake is van 1 netwerk maar van 2. Bijv. eentje bedraad en eentje draadloos.
Vertel eens wat meer over hoe het nu in elkaar steekt. Als de speler draadloos is en enkele pc's ook draadloos, zitten die wel op dezelfde router aangesloten?
Op dezelfde manier kunnen meerdere netwerken worden gecrëeerd als de provider een router(modem) geleverd heeft waar enkele van jouw apparaten op zijn aangesloten en je daar achter een eigen router hebt aangesloten waar óók weer enkele van jouw apparten aan zijn aangesloten.

Verder kan het ook nog zijn dat firewall-instellingen de zaak blokkeren en natuurlijk ook een verkeerde inrichting van het programma dat je gebruikt om als DLNA server op te treden vanuit de laptop(s)/pc('s). Vertel ook daar wat meer over.

PS: Ik neem aan dat je echt DLNA bedoelt, en niet gewoon het delen van mappen. Voor DLNA moet je een serverprogramma hebben, zoals Windows Media Player, PS3 media server etc.

Tijs.
 
ik bedoel eigenlijk beide, met dlna en mappen delen, want tussen pc's gaat het helemaal veiloos, de mappen delen etc. en de home cinema ziet het als dlna. ik heb ps3 media server al meerdere malen geprobeerd. maar krijg daar steeds dat hij geen rederers kan vinden. ik heb op alle pc's mappen gedeeld en via windows media player streamen van alle apparaten toestaan. alles staat ook als lezen/schrijven.

even een snelle netwerk map:

glasvezel kastje -> router-> op de router zijn via wifi 1 pc en 2 laptops aangesloten(verder nog 3 a 4 mobiels en ipad)
nu ff beetje ingewikkeld. de router heeft 4 poorten voor lan, 2 gaan rechstreeks naar pc's (poort 2 en 3) poort 1 zit een gigabit switch aan verbonden die naar een radio gaat en naar een pc. op poort 4 heb ik ook een gigabit switch, en die staat verbonden met een pc en ps3 en zelden een netbook.

de firewall lijkt me geen probleem te zijn omdat het allemaal 1 intern netwerk is. de home cinema set is draadloos, deze kan ik op 2.4ghz zetten en 5ghz.

verdere details:
Router is een Asus RT-n66U
bijna alle pc's zijn windows 8

het gekke vind ik dat het heeft altijd gewerkt, en wat ik ook raar vind, de home cinema kan mijn telefoon wel vinden voor bestands deling/ dlna
 
Laatst bewerkt:
op een of andere magische manier werkt het weer. heb geen idee hoe, enigste wat ik heb gedaan is windows 8 op de "hoofdpc" gezet. en die word gezien, hier stream ik ook het meeste vanaf. nu het volgende probleem, mijn home cinema kan mkv lezen vanaf dvd, en niet via stream? is hier een fix voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan