Binnenkant afbeelding blijft staan met vrijstaand maken in Photoshop Elements

Status
Niet open voor verdere reacties.

wen250

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
81
Hallo,

Ik ben bezig met een uitnodiging te maken in Photoshop Elements 6. Ik wil graag een lijst hieromheen maken, lijst.jpg. zoals in de bijlage of iets anders vergelijkbaars.
Dan moet deze vrijstaand gemaakt worden om de binnenkant weg te halen. Hopelijk kan ik de maat vergroten zodat deze nog scherp blijft.
Het lukt maar niet om de binnenkant eruit te halen, ik heb dit als volgt geprobeerd: de afbeelding openen, op de laag gaan staan, rechtermuis, laag uit achtergrond.
Met snelle selectie gebied selecteren dat moet vervallen (in het schilderij). Dan via, Bewerken, verwijderen. Met rechtermuis op afbeelding, deselecteren.
Dan zou je met de optie verplaatsen het deel wat overblijft moeten kunnen verplaatsen.

Op het moment dat ik verwijder, maakt hij de binnenkant van het schilderij zwart (achtergrond kleur die op dat moment is geselecteerd). Als ik hem verplaats, dan wordt het hele schilderij verplaatst met zwarte binnenkant.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand een ander idee hoe ik een mooie rand om de uitnodiging kan maken? Misschien in een ander programma o.i.d.

Alvast bedankt.

Groeten,
Wendy
 
Dat het niet wil lukken om de binnenkant van de lijst doorzichtig te maken, komt doordat je werkt met een .jpg bestand. Dan krijg je steeds weer een gekleurde achtergrond (in jouw geval zwart).
Gebruik het eigen bestandsformaat van Photoshop Elements (dus .psd) of gebruik het bestandsformaat .png.

De werkwijze:
Open de lijst in Photoshop Elements
Kies Bestand > Opslaan als, en kies dan voor .png
Wanneer je daarna de binnenkant uit de schilderijlijst haalt, dan blijft die wel doorzichtig.

Alsjeblieft, hier is die:

5177b47abac72-Lege_lijst.png
 
Jeetje, wat geweldig!! Dank je wel voor je hulp en je snelle reactie! Ga hem meteen gebruiken.
Alleen wel gek, ik heb het met een andere jpg als afbeelding gedaan, daar lukte het wel (ook niet meteen overigens), maar dat was een object met rondom wit, hier zit de ruimte middenin die verwijderd moest worden, misschien dat dat nog iets uitmaakt.
Maar goed om te weten van die bestands extensie.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan