Samba server

Status
Niet open voor verdere reacties.

moriceh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
80
Hallo,
Ik weet niet of ik in het goede forum zit, maar ik heb de volgende vraag:

Ik keek gisteren bij "mijn netwerk locaties" en ik zie daar ineens staan: "samba op sambaserver" bij staan. Weet iemand wat dit is of waar het vandaan kan komen? Mijn provider is KPN, ik heb een Samsung wifi printer laatst aangesloten, maar samsung zegt dat het niet van hun is.

Ik heb wel op mijn telefoon dat ik via wifi kan printen (via google play), is de sambaserver daarvan afkomstig?

Hoe kan ik zien waar dit van is, wanneer ik er dubbel op klik is de map leeg. Hoe kan ik evt. de verbinding uitschakelen.


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Doe eens er iets op plaatsen kijk welke apparaart erop reageert
 
Zou ook een NAS/netwerkharddisk of mediaplayer kunnen zijn. Heb je zoiets op het netwerk aangesloten? Indien ja, schakel die dan uit en kijk of je nog steeds die sambaserver ziet staan en de (lege) map kunt openen. Is dat dan niet meer mogelijk, dan weet je welk apparaat sambaserver is. Zet die dan weer aan en kijk daar hoe je het delen van mappen/bestanden als samba/CIFS kunt uitschakelen op het apparaat.

Tijs.
 
Ik kan er niets opzetten, toegang geweigerd.... Ik heb niet een mediaschijf aan het netwerk hangen, alleen een TV is met de wifi aangesloten..
 
Dus ook geen mediaplayer verbonden met het netwerk?

Wat je in ieder geval even kunt doen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ping sambaserver
arp -a


Geef ons een schermafdruk van het CMD-venster, wellicht kunnen we dan wat concretere informatie geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan