Port forwarding werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
194
Hallo,


Ik heb geprobeerd een server op te zetten voor minecraft, en moet daarvoor port forwarden. Ik heb dit geprobeerd, maar de port blijft dicht.Router.jpg Misschien weten jullie wat ik hiermee moet? Portchecker.jpg
 
a. Je moet "Both" aangeven, omdat je voor minecraft 25565 TCP en 25565 UDP moet portforwarden
b. Je moet in de routermodem van je provider dezelfde portforwarding instellen, maar dan naar het ip-adres dat op de Sitecom wordt vermeld als diens WAN ip-adres. Dit omdat je (naar mijn idee) een router-na-router setup hebt, en dus moet er dan in beide routers geportforward worden.

Tijs.
 
De test website die je gebruikt werkt niet.
Ik heb mijn MC port ook geforward en getest via dezelfde website en het werkte niet.
Ik heb toen tungle gebruikt om het te testen zins ik het ook niet vertrouwde en bleek nu de poort wel open te staan.
Geloof nooit online websites, die geven vaak gewoon fouten die niet bestaan.

Roy.
 
Oh, over dat beide wist ik niet, minecraft site zei dat t TCP moest zijn, maar ik doe wel both. Als je bedoelt dat ik 2 routers heb, klopt dat. Ik zal wel even opzoeken hoe dat moet op de sitecom site, maar de ene is een sitecom maar andere niet, ik weet niet of dat uit maakt? Bedankt voor de hulp.
 
Hoe je moet portforwarden op de 'andere' router weet ik niet, want merk + type routermodem weten we niet van je. Maar als je het merk + type inklopt in Google, samen met het woord portforwarding dan vind je het normaal gesproken wel ergens instructies.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan