Interne microfoon camcorder uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo,

Voor een filmproject voor school heb ik een camera geleend. Dit is de Canon MV700 DV-camcorder.
Echter als ik opneem neemt de interne camera het geratel van het bandje op. Is het mogelijk om de interne
microfoon uit te schakelen?

Groet,

gast0685
 
Ik weet het niet zeker maar: Als het niet in de instellingen staat (wat mij heel logisch lijkt) kan je beter je gefilmde materiaal bewerken en de audiostroom uitschakelen. Dit is heel eenvoudig en is ook al mogelijk met Windows MovieMaker (pre-installed op Windows)
 
Ik film dan wel alles gewoon en neem het geluid met een microfoon aan mengpaneel op op de pc en dan zet ik dat wel eronder met de pc i.p.v de audio van de interne mic...
 
Als je dat doet, niet vergeten om op de PC het geluid in .wav met 48 Khz (kiloherz) op te nemen. Dat is het formaat dat de camera gebruikt.
Je kunt beter niet langer dan 10 minuten opnemen, want daarna lopen de 2 opnames niet meer gelijk.
Klap 1 keer in je handen (in beeld en geluid) aan het begin van elke opname, zo kun je geluid en beeld naderhand makkelijk gelijk-leggen.
Eventueel kun je voor dat gelijk-leggen de software 'Plural Eyes' gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan