Media server met bedieningspaneel (android?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
160
Hallo,

ik ben in het bezit van een redelijk uitgebreide muziekcollectie (100+ GB, voornamelijk mp3) en wil die graag kunnen afspelen via mijn stereoinstallatie (eenvoudig model van Sony, beschikt over een line-in). Nu gebruik ik daarvoor voornamelijk laptop of iPod maar ik zou graag een permanente oplossing vinden zodat ik niet telkens mijn laptop naar daar moet verplaatsen. Ik dacht aan een NAS voor opslag en iets dat de muziek die daarop staat via Wi-fi of ethernet kan afspelen. Liefst heb ik daarbij een voldoende groot bedieningspaneel, of touchscreen zodat ik makkelijk kan browsen door artiesten of albums. Na wat zoeken vond ik de Logitech Squeezebox Touch, die ongeveer is wat ik zoek. Ik vroeg me af of iemand nog alternatieven weet en of het bijvoorbeeld mogelijk is om een goedkope android tablet te gebruiken als interface, die dan de muziek die op de NAS staat afspeelt.

mvg Jonas
 
Zelf ben ik in het bezit van een Sonos ZonePlayer S5, ik gebruik hem voornamelijk voor internet radio en i.c.m. Spotify maar het systeem kan ook bestanden vanaf een NAS afspelen.

Bediening kan via een Android- of iOS-app of gewoon via een programma op je computer.

Ik zou wel aanraden om te wachten met aanschaf tot ze weer een actie hebben dat je een Play:3 of Play:5 met gratis Sonos Bridge zodat je de Bridge bedraad aansluit op je netwerk en dan de luidspreker overal kunt plaatsen.
 
Ziet er mooi uit, maar ik ben niet echt op zoek naar een luidspreker systeem. Weet u toevallig of het ook mogelijk is om de bestanden op de NAS rechtsstreeks te benaderen vanop een android tablet zonder een systeem als Sonos te moeten gebruiken?
 
ja dat is mogelijk maar hoe ga je ze afspelen

edit dan spleel je ze op je tablet af maar nog niet op je luidspreker systeem
 
Afspelen kan gewoon door middel van een jack-to-jack kabel naar de line-in van de geluidsinstallatie.. Tablet zou namelijk min of meer permanent daar geplaatst worden, is niet de bedoeling om mee door het hele huis te kunnen lopen terwijl de muziek blijft spelen. Ik las ergens dat DLNA wel een mogelijkheid is, iemand ervaring mee?
 
Ziet er mooi uit, maar ik ben niet echt op zoek naar een luidspreker systeem.
Ah, ik was even in de war vanwege de benaming Squeezebox. Voor zover ik wist is dat ook een luidspreker.

Sonos heeft ook componenten zonder speakers die je dus op een versterker of eigen speakersysteem aan kunt sluiten.
Dat zijn de Sonos Connect (heb ik zelf als zijnde Bridge) en de uitgebreidere versterker Sonos Connect:amp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan