Vraag over het id3 taggen van mp3's

Status
Niet open voor verdere reacties.

mambo88

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
Berichten
5
Hallo iedereen,

Ik ben een muziekverzamelaar en heb ongeveer een collectie van 320gb. Ik heb er veel bloed zweet en tranen in gestopt om al die muziek met catalog nummer en jaartal in te delen op label. Dit zijn dus de mapnamen, en de mapnaam waar de mp3's in staan bevat dus altijd veel informatie over de release. Nou is het zo dat mijn id3 tags een grote chaos zijn.

Ik vroeg me af of er software is die al mijn mp3's de mapnaam aan de bestanden die in de map staan geeft ?

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Ik denk wel dat het bestaat maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten zoeken.

Alvast bedankt !
 
Speel eens met mp3tag

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie

Ik heb het geprobeerd te downloaden maar zonder dat ik spam programma's moet installeren en dubieuze werkbalken lijkt de installatie niet te lukken... Enig idee waar ik een cleane install file vanaf kan toveren ?
 
Ik heb blijkbaar ergens verkeerd geklikt met al die ad's op die site, normaal overkomt me dat niet maar toen ik het nu probeerde werkte het gewoon. De software zelf moet ik nog even uitvogelen... Weet je toevallig waar / of er een functie op zit waarmee ik bij alle geselecteerde mp3's de naam van de map waar de mp3 in staat bij de id3 tag van album voeg ?
 
Kijk even in deze discussiedraad. Ik kan niet beoordelen in hoeverre dat relevantie heeft met jouw vraag (ik weet nl. niet hoe die mapnamen zijn geformatteerd).

Zou misschien iets worden als dat je het ALBUM tag aanpast naar %_directory% %album%

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan