Telenet modem acces om gegevens te configuren ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Berichten
886
Ik zou graag via mijn
TypeMotorola Surfboard / SB5101E Mac ID00:1A:AD:72:C3:CC
Mijn gegevens configuren
Bij de meeste telenet klanten kan je vanuit de website mijn telenet de modem bereiken!!!
Bij deze echter niet !!!
Ik heb de Pc nu rechtstreeks met een lankabel verbonden met de modem
Hij geraak ik er nu in ??
vele dank !!!
 
Dat is normaal. Je kunt een modem niet vai een draadloze verbinding configureren.
 
@frankdubbe,

Open je browser en tik in de adresbalk het IP-adres in van de router. Hierna zou je op de entreepagina van de router moeten komen en kun je je ding doen.

@edmoor,

Bij een goed werkend netwerk is ook draadloos toegang te krijgen tot een router.
 
@edmoor,

Bij een goed werkend netwerk is ook draadloos toegang te krijgen tot een router.

De handleidingen zeggen anders, en daar ga ik maar vanuit.
 
@edmoor,

Mogelijk zal hiermee de eerste configuratie bedoeld worden. Zelf doe ik nooit anders, router eenmalig instellen om hierna alles draadloos verder in te stellen. Er zijn trouwens wel enkele routers die het draadloos instellen beperkt mogelijk maken.
 
Ik geloof je direct, maar bedraad werkt het altijd en draadloos niet altijd.
Daarom vind ik het advies voor een bedrade aansluiting voor het configureren van de modem/router altijd beter.
Vragenstellers zijn meestal minder thuis in deze materie.
 
@edmoor,

Je hebt helemaal gelijk, ik zie op dit forum een heleboel problemen in deze richting. Als je als leek een netwerk degelijk in elkaar wilt zetten is de standaard handleiding soms niet voldoende en dan begint de ellende. Geef dan meestal het advies met een schone config te beginnen om vanuit de basis het netwerk op te bouwen. Je hebt dan niet te maken met oude instellingen die een goed werkend geheel tegenwerken.
 
@frankdubbe,

Open je browser en tik in de adresbalk het IP-adres in van de router. Hierna zou je op de entreepagina van de router moeten komen en kun je je ding doen.

@edmoor,

Bij een goed werkend netwerk is ook draadloos toegang te krijgen tot een router.

zn wat is het ip adres vd router ??
 
Dat staat in de handleiding van de router.
Maar ik vermoed dat het 192.168.0.1 is.
Dat kun je dus proberen voordat je gaat zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan